حمله به بیمارستان نظامی در کابل، دست‌کم ۱۵ کشته بر جا گذاشت

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در گروه طالبان، نوشته است که در این حمله، ۱۵ نفر کشته و ۳۴ نفر مجروح شده‌اند

خبرگزاری باختر که تحت کنترل طالبان است، از پایان درگیری میان مهاجمان انتحاری و افراد طالبان در بیمارستان سردار داود در مرکز شهر کابل خبر داد. هرچند خبرگزاری باختر نوشته است که این حمله را افراد داعش انجام داده‌اند، تاکنون هیچ گروهی از جمله داعش، مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در گروه طالبان، نوشته است که در این حمله، ۱۵ نفر کشته و ۳۴ نفر مجروح شده‌اند. الجزیره نیز به نقل از منابع در میان طالبان از کشته شدن ۱۹ تن و زخمی شدن ۴۳ تن خبر داده است. سخنگویان طالبان و رسانه‌های محلی تاکنون از جزئیات این رویداد از جمله هویت کشته‌شدگان اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی وقوع این حادثه، قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت کشور طالبان، در توییتر از دو انفجار و ورود حمله‌کنندگان به داخل بیمارستان خبر داده و گفته است که نیروهای طالبان درصدد مهار این حمله‌اند. سخنگوی وزارت کشور طالبان وعده داده بود که جزئیات این حمله بعدا اعلام خواهد شود اما هنوز در این مورد، جزئیات جدیدی منتشر نشده است.

با وجودی که خبرگزاری باختر از حمله‌کنندگان با عنوان «داعشی‌ها» یاد کرده، سخنگویان طالبان در توییت‌ها و صحبت‌های خود با رسانه‌ها مشخص نکرده‌اند که مهاجمان متعلق به کدام گروه بوده‌اند.

تا لحظه انتشار این خبر، دولت اسلامی خراسان (داعش) مسئولیت حمله به بیمارستان نظامی سردار داود در کابل را به عهده نگرفته است. پیش از این و در طول ماه اکتبر، داعش خراسان مسئولیت چند حمله مرگبار از جمله حملات انتحاری به مساجد به شیعیان در قندوز و قندهار را به عهده گرفته بود.

بیمارستان سردار محمد داود که امروز هدف حمله مهاجمان انتحاری قرار گرفت، بزرگ‌ترین بیمارستان نظامی در کابل است. این بیمارستان متعلق به وزارت دفاع است و بیشتر به مداوای نیروهای امنیتی اختصاص دارد.