امیرعبداللهیان پس از دو دوز واکسن «برکت» به کرونا مبتلا شد

منابع داخلی می‌گویند وزیر خارجه جمهوری اسلامی از قرنطینه امور روزمره را انجام می‌دهد

خبرگزاری فارس ۱۳ شهریورماه گزارش داد که امیرعبداللهیان دوز دوم واکسن برکت را دریافت کرده است-عکس از فارس

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه به سر می‌برد. خبرگزاری تسنیم حال عمومی او را خوب توصیف کرده و گزارش داده که امیرعبداللهیان از قرنطینه کارهای روزمره را انجام می‌دهد.

در این خبر به اینکه امیرعبداللهیان در مقابل کرونا واکسینه شده یا خیر اشاره‌ای نشده اما  ۱۳ شهریورماه خبرگزاری‌ فارس گزارش داده بود که امیرعبداللهیان دوز دوم واکسن برکت را دریافت کرده است.

هنوز روشن نیست آیا افرادی که در روزهای اخیر از نزدیک با او کار کرده‌اند هم در قرنطینه به سر می‌برند یا نه.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبر ابتلای امیرعبداللهیان به کرونا در حالی اعلام می‌شود که قرار است این هفته زمان ازسرگیری مذاکرات احیای برجام در وین اعلام شود.

علی باقری کنی، معاون امیرعبداللهیان که اخیرا به بروکسل سفر کرده بود پس از دیدار با انریکه مورا، هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام گفت که مذاکرات تا پیش از پایان ماه نوامبر یعنی کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

امیرعبداللهیان اخیرا گفته بود که مذاکره بیشتر ضروری نیست و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا باید فرمان اجرایی لغو تحریم‌ها را صادر کند.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه نیز روز دوشنبه گفت، «تا مطمئن نشویم آمریکا تحریم‌ها را لغو می‌کند، اقدامی انجام نخواهیم داد.»

این در حالی است که به گفته کارشناسان امکان لغو همه تحریم‌ها با فرمان اجرایی بایدن وجود ندارد و لغو بسیاری از آنها به ویژه‌ تحریم‌های مربوط به تروریسم و نقض حقوق بشر باید به تایید کنگره آمریکا برسد.