امارات برای کارکنان خط مقدم بهداشت و درمان ویزای طلایی صادر می‌کند

ویزای اقامت طولانی‌مدت برای خانواده‌ قهرمانان فوت کرده در حوزه بهداشت و درمان امارات در نظر گرفته شده است

امارات پیش از این نیز برای تشویق کارکنان خط مقدم بهداشت و درمان در آن کشور اقدام‌های متعددی کرده است- KARIM SAHIB / AFP

به گزارش «گلف بیزنس»، امارات متحد عربی برای کارگران واجد شرایط خط مقدم بهداشت و درمان در آن کشور ویزای طلایی صادر می‌کند که به خانواده‌هایشان نیز تعلق می‌گیرد. این اقدام در پی دستوری است که شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، در این خصوص صادر کرده است.

به منظور قدردانی از افرادی که یکی از اعضای خانواده‌شان در طول همه‌گیری کووید-۱۹ در خط مقدم بهداشت و درمان جان باخته‌اند، ویزای بلندمدت امارات اعطا می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امارات پیش از این نیز برای تشویق کارکنان خط مقدم بهداشت و درمان در آن کشور اقدام‌های متعددی کرده است. برای مثال، در ژوئیه ۲۰۲۰ در آن کشور فرمان ایجاد «دفتر قهرمانان خط مقدم» صادر شد. کسانی کارگران خط مقدم و واجد شرایط شناخته می‌شوند که در مراکز مراقبت‌های بهداشتی و همچنین در بخش‌های مربوط به پیشگیری و حفاظت فعالیت می‌کنند.

در مراکز مراقبت‌های بهداشتی، گروه‌هایی مانند پزشکان، پرستاران، تکنیسین‌های آزمایشگاه، کارکنان رادیوگرافی، نظافت، دفع زباله، و همچنین سایر کارکنان در معرض خطر، مانند باربرها که در خط مقدم مبارزه با همه‌گیری کرونا حضور داشته‌اند، شامل این خدمات می‌شوند.

کارکنان بخش پیشگیری و حفاظت واجد شرایط نیز شامل کارکنان مدیریت بحران، کارکنان خدمات امنیتی و اورژانسی، و نهادهای بشردوستانه و داوطلبان آن‌ها هستند که در عملیات خط مقدم همه‌گیری کرونا فعالیت دارند.

از جمله مشوق‌های دیگری که از زمان تشکیل «دفتر قهرمانان خط مقدم» اعلام شده است، ارائه پوشش بیمه درمانی گسترده به پزشکان بخش‌های محروم کشور و خانواده‌های نزدیک آن‌ها است.

بیشتر از جهان