مورینیو اسیر هنرنمایی زلاتان ۴۰ ساله شد

میلان با این پیروزی ۳۱ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر، پایین‌تر از ناپولی در رده دوم جدول قرار گرفت

سه امتیاز حساس خانگی به‌راحتی از دست موینیو رفت - Filippo MONTEFORTE / AFP

هفته یازدهم رقابت‌های سری آ ایتالیا برای مورینیو و شاگردانش خوب به پایان نرسید و سه امتیاز حساس خانگی برای آن‌ها به‌راحتی از دست رفت.

تیم فوتبال رم که در آخرین دیدار هفته یازدهم سری آ ایتالیا در ورزشگاه المپیک رم میزبان تیم فوتبال آ.ث.میلان بود، با اینکه در طول مسابقه صاحب توپ و میدان بود، نتوانست نتیجه دلخواه خود را کسب کند و مقهور هنرنمایی زلاتان ۴۰ ساله شد و دو بر یک نتیجه را به تیم میهمان واگذار کرد.

تیم رم از همان ابتدا کار را تهاجمی آغاز کرد اما حملات گسترده آن‌ها با عملکرد بی‌نقص خط دفاعی میلان راه به جایی نبرد. تیم میلان نیز در این مسابقه روی ضد حملات حساب ویژه‌ای باز کرده بود و در نیمه نخست، رافائل لیائو پرتغالی و جوان بارها برای مدافعان رم دردسرساز شد. تا اینکه زلاتان در دقیقه ۲۵ روی یک ضربه ایستگاهی، گل اول میلان را به ثمر رساند. پاتریسیو، دروازه بان رم، در برابر شوت دیدنی و مهارنشدنی زلاتان که بیش از ۱۰۰ کیلومتر سرعت داشت، هیچ‌ واکنشی نشان نداد. این گل میلان را یک بر هیچ در خارج از خانه پیش انداخت و در نیمه نخست، آن‌ها را با پیروزی به رختکن فرستاد. این چهارصدمین گل زلاتان در لیگ‌های داخلی بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مورینیو که دوست نداشت از کورس قهرمانی با دیگر رقبا عقب بماند، با بیرون آوردن مخیتاریان و اضافه کردن یک مهاجم تیمش را تهاجمی‌تر کرد تا در نیمه دوم، علاوه بر جبران گل خورده پیروز مسابقه باشد؛ اما زلاتان در نیمه دوم هم بی‌کار نماند و این پیرمرد گلزن میلان باز هم از تک موقعیت‌های به دست آمده استفاده کرد و این بار با گرفتن یک ضربه پنالتی، عملکرد بی‌نظیرش در این مسابقه را تکمیل کرد.

فرانک کسیه این پنالتی را برای میلان به گل تبدیل کرد و به این ترتیب میلان را دو بر هیچ پیش انداخت. زلاتان پس از ثبت این آمار درخشان در مسابقه زمین، بازی را ترک کرد و در دقیقه ۵۹، جای خود را به ژیرو داد. استفانو پیولی که تقریبا خیالش از برد در این مسابقه راحت شده بود، ترجیح داد به دلیل بازی حساس آن‌ها در لیگ قهرمانان مقابل پورتو، به زلاتان استراحت بدهد تا مصدوم نشود.

حملات دامنه‌دار رم در نیمه دوم، بعد از گل دوم میلان شدت بیشتری گرفت اما تعویض‌های مورینیو و صحبت‌های او کنار زمین در عملکرد بازیکنان هیچ تاثیری نداشت. اخراج هرناندز در دقیقه ۶۶ کمک کرد تا رم فشار روی دروازه میلان را افزایش دهد و در نهایت الشعراوی بتواند یکی از گل‌های خورده را در دقیقه ۹۳ و در وقت‌های اضافه جبران کند.

رمی‌ها در فرصت کم باقیمانده نتوانستند گل تساوی را به دروازه میلان وارد کنند و در نهایت، در مسابقه‌ای که توپ و میدان را بیش از مهمان در اختیار داشتند، نتیجه را دو بر یک واگذار کردند.

اعتراض‌های مورینیو در این مسابقه مانند دیگر بازی‌های رم تمامی نداشت و او با حرکات عجیب‌وغریب خود سوژه دوربین‌های تلویزیونی شده بود. او در پایان بازی با خبرنگاران حاضر در استادیوم هم مصاحبه نکرد و تنها اظهار داشت که حرفی برای گفتن ندارد و اگر صحبتی بکند، آن‌ها او را محروم خواهند کرد.

میلان با این پیروزی ۳۱ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر، پایین‌تر از ناپولی در رده دوم جدول قرار گرفت. رم نیز با ثبت اولین شکست خانگی خود را در این فصل از رقابت‌ها، با ۱۹ امتیاز در رده چهارم جدول جای گرفت.

بیشتر از فوتبال