عربستان سفیر لبنان در ریاض را اخراج و سفیر خود را از بیروت فراخواند

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای گفته است شبه‌نظامیان حزب‌الله به «تروریست‌های حوثی» آموزش نظامی می‌دهند

عربستان سعودی همچنین واردات تمام کالا‌های لبنانی به این کشور را ممنوع کرد-FAYEZ NURELDINE / AFP

دولت عربستان سعودی روز جمعه فرمان اخراج سفیر لبنان در ریاض را صادر کرد و همزمان سفیر خود در بیروت را به کشور فراخواند.

به گزارش شبکه خبری العربیه، وزارت امور خارجه سعودی به سفیر لبنان در ریاض ۴۸ ساعت فرصت داده است خاک عربستان را ترک کند.

این تصمیم در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، پیش از رسیدن به این مقام، درباره جنگ ائتلاف عربستان علیه حوثی‌ها در یمن اتخاذ می‌شود.

جورج قرداحی اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی گفته حوثی‌های مورد حمایت ایران از خود دفاع می‌کنند و جنگ یمن را «بیهوده» خوانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی روز چهارشنبه گفت این اظهارات «نظرات شخصی» او بوده و پیش از مقام وزارت بیان شده و او به سیاست‌های دولت لبنان متعهد است.

روز سه‌شنبه ویدیویی از گفته‌های قرداحی در رسانه‌های اجتماعی پخش شد و او می‌گوید مربوط به حدود سه ماه پیش بوده‌اند. قرداحی ماه پیش وزیر شد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه امروز خود گفته است، ریاض اظهارات قرداحی را بازتاب سیاست‌های رسمی بیروت تلقی نمی‌کند.

در ادامه بیانیه گفته شده پادشاهی سعودی از پیامد روابط با لبنان «به دلیل نادیده گرفتن واقعیت‌ها توسط مقامات لبنانی و ناکامی مداوم آنها برای اتخاذ تدابیر اصلاحی متاسف است.»

وزارت خارجه سعودی تاکید کرده است، سلطه «گروه تروریستی حزب‌الله» بر تصمیمات لبنان، این کشور را به بستری برای فعالیت‌های تروریستی تبدیل کرده است.  

این وزارتخانه با تاکید بر این که حزب‌الله بهترین‌ها را برای لبنان نمی‌خواهد، گفته است شبه‌نظامیان حزب‌الله به «تروریست‌های حوثی» آموزش نظامی می‌دهند.

عربستان سعودی همچنین واردات تمام کالا‌های لبنانی به این کشور را ممنوع کرد.