دیدار بایدن و پاپ در واتیکان

رئیس جمهوری آمریکا خود مسیحی کاتولیک است اما از حق سقط جنین برای زنان حمایت می‌کند

این دیدار به‌طور نامعمولی طولانی بود و یک ساعت و ربع به طول انجامید -Vatican Media/­Handout via REUTERS

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در واتیکان با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار و درباره طیفی از چالش‌های کنونی مردم جهان، از جمله فقر و گرسنگی و همه‌گیری کرونا، با او گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز این دیدار به‌طور نامعمولی طولانی بود و یک ساعت و ربع به طول انجامید و هیئت‌های دو طرف همچنین یک ربع دیگر به گرفتن عکس یادگاری و رد و بدل کردن هدایا پرداختند.

دیدار پاپ فرانسیس با دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۷ حدود سی دقیقه و پیش از آن دیدار او با باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا در سال ۲۰۱۴ حدود ۵۰ طول کشیده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس جمهوری آمریکا خود مسیحی کاتولیک است اما از حق سقط جنین برای زنان حمایت می‌کند. در بیانیه‌هایی که کاخ سفید و واتیکان در مورد این دیدار منتشر کرده‌اند، به این موضوع اشاره‌ای نشده است.

کاخ سفید گفته است بایدن از حمایت‌های پاپ فرانسیس از فقرا و کسانی که از گرسنگی، درگیری و آزار و اذیت رنج می‌برند، و همچنین رهبری او در مبارزه با تغییرات اقلیمی و همه‌گیری کرونا، تقدیر کرده است.

واتیکان نیز گفته است دو طرف درباره موضوع «مراقبت از کره» زمین، خدمات بهداشتی، همه‌گیری، پناهندگان، مهاجران و پاسداری از حقوق بشر، از جمله آزادی مذهب و عقیده، با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند.

به نوشته رویترز، دیدار امروز تحت تدابیر بی‌سابقه امنیتی برگزار شد، زیرا پایتخت ایتالیا، که واتیکان در آن واقع است، همزمان میزبان نشست دو روزه سران گروه ۲۰است که از فردا شنبه آغاز به‌کار خواهد کرد.

بیشتر از جهان