رونمایی رالف لورن از لباس تیم آمریکا در بازی‌های المپیک زمستانی پکن

کاپشن‌های قرمز و آبی چهارخانه از جنس پولیستر و پَرِ بازیافت شده و شلوارها و ساپورت‌های آبی با آستر کرکی

رالف لورن از سال ۲۰۰۸ خالق لباس‌های تیم المپیک و پارالمپیک آمریکا بوده است- Ralph Lauren

رالف لورن از طرح لباس‌های تیم آمریکا در مراسم اختتام بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۲ پکن پرده‌برداری کرده است. اما خبرها حاکی از این بود که شخص دیگری در مقام  طراح رسمی (لباس‌های تیم آمریکا) جایگزین خواهد شد.

روز پنجشنبه، این شرکت مد که از سال ۲۰۰۸ خالق لباس‌های تیم المپیک و پارالمپیک آمریکا بوده،  طرح لباس‌هایی را که برترین ورزشکاران آمریکا در مراسم اختتام خواهند پوشید، در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. 

رالف لورن تصویر ورزشکاران المپیک از جمله اسنوبردر، جیمی اندرسون، قهرمان پاتیناژ، جیسون براون، قهرمان هاکی، هیلاری نایت، بابسلدر، آجا اپانز و قهرمان دارا اسلد ریکو رومن، را در لباس‌های طرح این مزون به اشتراک گذاشته و همراه آن توییت کرده است که «رالف لورن مفتخر است که پیشاپیش بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۲ از لباس‌های رسمی مراسم اختتام تیم آمریکا پرده‌برداری می‌کند.» 

کلکسیون جدید که ترکیبی از رنگ‌های قرمز، سفید و آبی است، شامل کاپشن‌های قرمز و آبی چهارخانه از جنس پولیستر و پرِ بازیافت شده و شلوارها و ساپورت‌های آبی با آستر کرکی است. چکمه‌ها و دستکش‌های هماهنگ با این لباس‌ها نیز از مواد پایدار ساخته شده است. رالف لورن خاطرنشان می‌کند که در تولید آن‌ها از پولیستر بازیافت شده استفاده شده است. این کلکسیون همچنین شامل پُلیورهای یقه‌بسته و کلاه‌های چند رنگ با نقش پرچم آمریکا که با پشم تولید شده در ایالات‌متحده بافته شده است.   

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براون ۲۶ ساله در گفتگو با نشریه «پیپل» در مورد کلکسیون جدید و امکان این‌که توانسته قبل از المپیک زمستانی آن را پوشیده و نمایش دهد گفت که این لحظه‌ای ویژه است زیرا نام رالف لورن «با المپیک عجین است.» 

براون که برنده مدال برنز المپیک است در ادامه گفت: «تنها بخشی از روح تیم آمریکا بودن بسیار خاص است. بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ نخستین المپیک تابستانی بود که در کودکی تماشا کردم. تصاویر مراسم افتتاح و این‌که همه در (لباس‌های) طرح رالف لورن بودند در خاطرم باقی مانده است.»

دیوید لورن، مسئول آرم و خلاقیت رالف لورن گفت: «رالف لورن بسیار مفتخر است که پوشاک تیم آمریکا را که با هدفمندی و کمال طراحی‌شده، تدارک دیده است. برای این بازی‌ها، زیبایی لباس‌های ما نمایانگر تصویری مدرن با احساسی نو و همراه با عامل  پایدار بودن (ماهیت آن) طراحی‌شده است.»

رالف لورن مفتخر است که پیشاپیش بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۲ از لباس‌های رسمی مراسم اختتام تیم آمریکا پرده‌برداری می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی حمایت‌های ما به‌عنوان طراح رسمی  (لباس‌های) #تیم آمریکا روی این لینک کلیک کنید:

اما از طرح‌های جدید رالف لورن بعد از پرده‌برداری٬ انتقاداتی کردند مانند همان انتقادی که از یونیفرم ورزشکاران تیم آمریکا در مراسم افتتاح المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد. منتقدان خواهان جایگزینی رالف لورن به‌عنوان طراح رسمی لباس‌های ورزشکاران المپیک آمریکا شده‌اند. 

در جریان بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ این سؤال مطرح شد که چرا باید به آرم رالف لورن «اجازه داده شود» همچنان جایگاه خود را به‌عنوان طراح لباس‌های ورزشکاران کشور حفظ کند. برخی از تماشاگران طرح این لباس‌ها را با لباس‌های  شخصیت‌های شرور کارتون‌های کلاسیک دیزنی مقایسه کرده و گفته‌اند آن لباس‌ها بیشتر مناسب تعطیلات در جزایر «روُد» بود. 

یک منتقد گفت: «می‌شود جلوی طراحی رالف لورن را برای لباس‌های المپیک گرفت؟ به معنی واقعی کلمه، هرگز از آن‌ها خوشم نیامده است.»

از هنگام پرده‌برداری از کلکسیون جدید،  واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی چندان مشتاقانه نبوده است و برخی نیز گفته‌اند طرح لباس‌‌ها مأیوس‌کننده است. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ralph Lauren (@ralphlauren

یک کاربر در توییتی نوشت: «چکمه‌ها بسیار زشت است. بقیه هم کسالت‌آور است... و شلوار سفید؟ واقعاً!»

کاربر دیگری گفت: «مثل همیشه زشت. چرا نمی‌توانند یک طراح دیگر استخدام کنند؟»

اما همه از طرح‌های لورن انتقاد نکرده و برخی تازه‌ترین کلکسیون او را مورد ستایش قرارداده‌اند.

یک کاربر در اینستاگرام نوشت: «خدای من، من آن کت و پلیور را می‌خواهم». و دیگری گفت: «از لباس‌های المپیک تابستانی بسیار بهتر است.»

از روز پنجشنبه، لباس‌های تیم آمریکا در مراسم اختتام (المپیک زمستانی ۲۰۲۲) در تارنمای رالف لورن به معرض فروش گذاشته می‌شود. انتظار می‌رود بازی‌های المپیک زمستانی از روز چهارم فوریه آغاز شود. 

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی