تحصن تیم فوتبال بانوان جامائیکا

مهاجم این تیم، خواستار تغییر نگرش نسبت به فوتبال زنان شد

JEAN-PIERRE CLATOT / AFP

تیم فوتبال زنان جامائیکا اعلام کرده است تا زمانی که پاداش تعیین شده برای شرکت تاریخی آنها در جام جهانی زنان پرداخت نشود، از هرگونه تمرین یا بازی خودداری خواهند کرد.

این تیم فوتبال که در ماه ژوئن برای اولین بار در مسابقات جام‌جهانی بازی کرد، از اینکه پاداش و مزایای کامل خود را دریافت نکرده‌ ابراز ناامیدی کرد.

خدیجه شاو، مهاجم این تیم، گفت، امتناع از بازی یا تمرین تنها به خاطر پول نیست. او خواستار تغییر اساسی در نگرش عمومی نسبت به فوتبال زنان شد.

او در یک پست اینستاگرامی گفت: ما فداکاری‌های زیادی کرده‌ایم تا بتوانیم لباس تیم جامائیکا را بپوشیم. ما برای این لباس احترام قائل بوده‌ایم و با افتخار آن را پوشیده‌ایم. ما اکنون در موقعیتی قرار داریم که عملا برای دریافت پاداش خود بر اساس توافق‌های قانونی‌مان می‌جنگیم.

وی افزود: مسئله فقط پول نیست، مسئله تغییر است، تغییر در نحوه نگرش مسئولین نسبت به فوتبال زنان، مخصوصا در جامائیکا. ما شایسته بیشتر از این هستیم و آنها می‌توانند بهتر عمل کنند. به همین دلیل تا زمانی که پاداش‌های ما را پرداخت نکنند من و هم‌تیمی‌هایم در هیچ مسابقه‌ای شرکت نخواهیم کرد.

فدراسیون فوتبال جامائیکا گفته این بازیکنان نصف پاداشی را که به آنها وعده داده شده بود دریافت کرده‌اند و بقیه پول آنها تا پایان این ماه پرداخت خواهد شد.

آلیسون سوابی، مدافع این تیم، در یک پست اینستاگرامی نوشت: ما به عنوان ورزشکار با تمام وجود و با تعهد بازی می‌کنیم. انگیزه‌ی مالی می‌تواند ناچیز باشد و اغلب در حد زمان و‌ انرژی‌ای نیست که ما برای این ورزش صرف می‌کنیم.

ما برای ایجاد تغییر جنگیدیم و تیم ما اولین تیم فوتبال زنان جامائیکا است که با فدراسیون این کشور قرارداد بسته است. این قراردادها نماد احترامی است که ما لایق آن هستیم و می‌خواهیم برای ما قائل باشند. به همین خاطر تا وقتی که این قرارداد به طور کامل اجرا نشود، من و هم‌تیمی‌هایم در هیچ بازی و جلسه تمرینی شرکت نخواهیم کرد.

هشتگ#nopaynoplay  (پول ندهید بازی نمی‌کنیم) در رسانه‌های اجتماعی بازتاب وسیعی داشته است و مردم خواستار پرداخت کامل حقوق این تیم شده‌اند.

این تحصن آخرین مورد از چندین نزاعی است که بین فدراسیون فوتبال جامائیکا و این تیم فوتبال که به «رگا گرلز» معروف شده، رخ داده است.

فدراسیون در سال ۲۰۱۰ بودجه تیم فوتبال زنان را کاهش داد که باعث شد آنها نتوانند برای مدتی طولانی بازی کنند و در نهایت آنها از رده‌بندی جهانی فیفا حذف شدند.

این تیم که در جام جهانی فوتبال زنان امسال قعرنشین گروه خود بود، از سوی سفیر سدلا مارلی که دختر افسانه موسیقی رگا، باب مارلی است، حمایت می‌شود.

این تحصن دو روز پس از آن اتفاق افتاد که تیم زنان زیمبابوه مسابقه انتخابی المپیک با زامبیا را به دلیل عدم پرداخت حقوق اعضای تیم بایکوت کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش