ووگ پاریس پس از هفتاد سال نام این شهر را از عنوانش حذف خواهد کرد

ووگ با حذف نام «پاریس» از عنوان مجله، روح خود را از دست می‌دهد

آنا وینتور، سردبیر بین‌المللی ووگ- LUCAS BARIOULET / AFP

گفته می‌شود که ویراست فرانسوی مجله خوش‌پوشی «ووگ» پس از هفتاد سال نام «پاریس» را از عنوانش حذف خواهد کرد. انتشار این خبر، آنا وینتور، سردبیر بین‌المللی ووگ، را در مظان این اتهام قرار داده است که او «روح نخبه‌گرای پاریسی را خرد» می‌کند.

نشریه فرانسوی فیگارو می‌گوید که وینتور، سردبیر بین‌المللی این نشریه نمادین و برجسته مُد، به هدف بالا بردن تیراژ این نشریه آن را در مسیر «ملاحظات سیاسی آمریکایی» پیش می‌برد.

«ووگ پاریس» تنها ویراست این مجله خوش‌پوشی بود که نام یک شهر را بر خود داشت. سایر مجله‌های ووگ فقط نام کشوری را که در آن منتشر می‌شوند در کنار نامشان دارند. نشریه وُگ به‌تازگی صدمین سالگرد انتشار خود را در ضیافتی پرشکوه در «پاله گالریا»ی پاریس جشن گرفت.

بنا به سرمقاله فیگارو در هفته جاری، روی جلد شماره بعدی «ووگ پاریس» که روز چهارم نوامبر منتشر می‌شود، واژه «پاریس» دیده نخواهد شد. این بخشی از اقدام انتشارات «کُنده نَست»، شرکت مادر ووگ، برای ساده‌سازی و یکدست کردن مجله‌های ووگ است.

فیگارو نوشت: «ووگ پاریس را از روی نقشه محو کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این، در ماه سپتامبر، امانوئل آلْت، سردبیر پرسابقه ووگ پاریس، از سمتش کناره‌گیری کرد و یوژین تروُشو که پیش‌تر سردبیر خوش‌پوشی تارنمای مجله بود، در این سمت قرار گرفت.

آلْت به مدت بیست سال و پیش از آن که به سمت سردبیری ووگ پاریس منصوب شود، مدیر این مجله بود. خروج او از صحنه، سرآغاز کناره‌گیری تعداد بیشتری سردبیر از جمله امانوئل فارنِتی، سردبیر ووگ ایتالیا بوده است.

سال گذشته، انتشارات کُنده نَست اعلام کرد که ساختار کادر سردبیری بین‌المللی‌اش را بازسازی می‌کند و مسئولیت‌های سردبیران بخش‌های مهم را افزایش خواهد داد. هدف طرح جدید، «تغییر اساسی در عملکرد تیم‌های خلاقیت، اشتراک، ترجمه، تطبیق، و انتشار محتوا در سراسر پلاتفرم‌ها و چارچوب‌هاست.»  

این انتشارات، که همچنین صاحب نشریات نیویورک تایمز و وایِرد است، سال‌ها پیش از همه‌گیری ویروس کرونا ضرر می‌داده است. بنا به گزارش نشریه فایننشال تایمز، این شرکت طرح‌های خود را در جهت تغییر ساختار و سوددهی تسریع کرده است.

فیگارو می‌گوید که کنده نَست خود را با جهان شخصیت‌های بانفوذ فضای مجازی و جنبش‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی، از جمله «#من هم همین‌طور» و «جان سیاه‌پوستان مهم است» تطبیق می‌دهد. اما فیگارو می‌افزاید که کنده نست با این اقدام استقلال ووگ پاریس را از آن سلب و «پاریس را از روی نقشه محو کرده است.»

ماه گذشته، ادوارد اِنینفول، مدیر ووگ بریتانیا و سردبیر اروپایی این نشریه، در حمایت از ووگ پاریس گفت: «ویراست فرانسوی ووگ منبع الهام در سراسر جهان است.»

ایندیپندنت با کنده نست برای اظهارنظر تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی