کومان ال کلاسیکو را هم باخت؛ طرفداران بارسا از همیشه خشمگین‌ترند

آنچلوتی، سرمربی مادرید، معتقد است که پیروزی در ال‌کلاسیکو بیش از سه امتیاز ارزش دارد

بارسا در این مسابقه، روی آنسو فاتی، ستاره جدید خود، بسیار حساب کرده بود - Josep LAGO / AFP

ال‌کلاسیکو، یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فوتبال در دنیا که بین تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید برگزار می‌شود، در سال ۲۰۲۱ کمی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد زیرا در این مسابقه‌ نه از مسی خبری بود و نه از رونالدو. اگرچه بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقد بودند حضور نداشتن این دو اسطوره فوتبال هم نمی‌تواند از هیجان این مسابقه کم کند.

بارسا که در این فصل از رقابت‌ها، مانند فصل گذشته به ناکامی‌های خود با رونالد کومان ادامه می‌دهد، به امید پیروزی و بازگشت به روزهای خوب پا به این میدان گذاشت. در این مسابقه حساس، بارسایی‌ها در ورزشگاه نیوکمپ میزبان بودند و از حضور هواداران متعصب کاتالان بهره می‌بردند.

تیم کومان در این مسابقه در مقایسه با بازی‌های قبل، عملکرد نسبتا بهتری داشت اما شاگردان آنچلوتی از تیم میزبان سرتر بودند و توانستند در این مسابقه حساس دو بر یک به پیروزی برسند. بازگشت تونی کروس، هافبک آلمانی مادریدی‌ها، پس از یک مصدومیت طولانی‌مدت، از برگ‌های برنده آنچلوتی در این دیدار بود.

این چهارمین پیروزی پیاپی مادریدی‌ها مقابل بارسا است و کومان سومین شکست خود مقابل کهکشانی‌ها در نقش مربی را پشت سر می‌گذارد. بارسا در این مسابقه، روی آنسو فاتی، ستاره جدید خود، بسیار حساب کرده بود. این بازیکن جوان و ۱۸ ساله پیراهن شماره ۱۰ را به تن می‌کند که مسی نزدیک به ۱۷ سال آن را به تن داشت؛ اما او نیز در این مسابقه علی‌رغم تلاش بسیار زیاد نتوانست برای بارسا گلزنی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گل اول رئالی‌ها را داوید آلابا، مدافع سابق بایرن که اولین ال کلاسیکوی خود را تجربه می‌کرد، در نیمه نخست و در دقیقه ۳۲ به ثمر رساند. رئال در نیمه دوم مسابقه هم تیم برتر میدان بود و لوکاس واسکز موفق شد در دقیقه ۹۳ و در وقت‌های اضافه گل دوم را به ثمر برساند تا خیال آنچلوتی از برد در این مسابقه راحت شود؛ اما کار در این مسابقه به همین‌جا ختم نشد و آگوئرو که در ۱۵ دقیقه پایانی به میدان آمد، موفق شد در دقیقه ۹۷ مسابقه یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

داور مسابقه پس از به ثمر رسیدن این گل، سوت پایان بازی را زد تا بارسا در خانه شکست دیگری مقابل رقیب دیرینه را متحمل شود. موضوعی که خشم تماشاگران درون و بیرون ورزشگاه را به همراه داشت. هواداران متعصب بارسا بیرون ورزشگاه جلوی خودرو کومان تجمع کردند و علاوه بر آزار و اذیت و حمله به خودرو او، استعفای کومان از مربیگری تیم محبوبشان را خواستار شدند.

پس از این موضوع، باشگاه بارسلونا با صدور بیانیه‌ای به این اتفاقات واکنش نشان داد و حمله به رونالد کومان را محکوم کرد. باشگاه در این بیانیه متذکر شد که اقدام‌های امنیتی و انضباطی لازم را به کار خواهد گرفت تا چنین اتفاق‌های ناخوشایندی در آینده تکرار نشود.

آنچلوتی، سرمربی مادرید، معتقد است که پیروزی در ال‌کلاسیکو بیش از سه امتیاز ارزش دارد. او پس از پایان بازی اذعان داشت: «این مهم‌ترین مسابقه در لیگ اسپانیا است و وقتی در این مسابقه پیروز می‌شوید، گویا یک قهرمانی به دست آورده‌اید. ما در این مسابقه بسیار خوب ظاهر شدیم و برای تمامی دقایق بازی برنامه‌ای مشخص داشتیم. ما در خط دفاعی بسیار خوب کار کردیم و دو گل ما را هم مدافعان به ثمر رساندند و این نشان می‌دهد که مدافعان چقدر می‌توانند در زمان حمله به تیم ما کمک کنند.»

بارسا با قبول این شکست، با ۹ بازی و ۱۵ امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفت و جایگاه کومان بیش از پیش متزلزل به نظر می‌رسد. رئال مادرید با کسب این پیروزی با یک بازی کمتر نسبت به تیم سوسیداد و با ۲۰ امتیاز، در رده دوم جدول جای گرفت.

بیشتر از فوتبال