فرار یوونتوس از شکست در شهرآورد ایتالیانو

اینتر فصل گذشته موفق شد پس از ۱۱ سال، قهرمانی در سری آ را جشن بگیرد

اینترمیلان در این فصل، مانند فصل گذشته نمایش خوبی در رقابت‌ها از خود نشان داده است - Marco BERTORELLO / AFP

آخرین مسابقه هفته نهم رقابت‌های سری آ ایتالیا شهرآورد «ایتالیانو»، یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مسابقات فوتبال در ایتالیا بین تیم‌های اینترمیلان و یوونتوس به میزبانی اینتر در ورزشگاه جوزپه مئاتزا بود. رقابتی که از سال ۱۹۶۱ به این طرف در جریان است و قدمت بسیار زیادی دارد و نه تنها در ایتالیا بلکه در سراسر جهان توجه طرفداران فوتبال را به خود معطوف می‌کند.

این دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که اینترمیلان در این فصل، مانند فصل گذشته نمایش خوبی در رقابت‌ها از خود نشان داده و تصمیم دارد با سیمونه اینزاگیتا از عنوان قهرمانی خود در فصل گذشته دفاع کند. اینتر فصل گذشته موفق شد پس از ۱۱ سال، قهرمانی در سری آ را جشن بگیرد.

یوونتوس نیز با بازگشت الگری برای هدایت این تیم امیدوار بود تا در این مسابقه، خاطرات تلخ فصل گذشته را به فراموشی بسپارد و با پیروزی در این مسابقه حساس خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، این تیم اینترمیلان بود که از ابتدای کار جریان بازی را به دست گرفت و در دقیقه ۱۷ مسابقه به گل اول رسید. ضربه چالهان‌اوغلو پس از برخورد به تیرک دروازه مقابل ادین ژکو قرار گرفت و او توانست با یک بغل پای ساده دروازه شزنی و یووه را باز کند. یووه در همان نیمه نخست، برای جبران، موقعیت‌های نصفه‌نیمه‌ای خلق کرد اما هیچ‌یک راهی به دروازه نراتزوری (آبی‌لاجوردی‌ها) پیدا نکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم، بازی بیشتر در اختیار اینتر و در میانه میدان در جریان بود اما با آمدن دیبالا و فدریکو کیه‌زا، از دقیقه ۶۵ جریان بازی برای یووه تغییر کرد و حملات روی دروازه اینتر بیشتر شد. در نهایت، دامفریس، مدافع اینتر به دلیل دفع ناقص توپ پشت محوطه جریمه به دردسر افتاد که به سرنگونی الکساندرو مدافع تیم یووه، منجر شد.

داور پس از بازبینی مجدد تصویر ویدیویی تصمیمی جنجالی گرفت و در دقیقه ۸۸ مسابقه‌ای که یووه شانس زیادی برای پیروزی نداشت، یک ضربه پنالتی به نفع آن‌ها اعلام کرد و دیبالا هم موفق شد این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند و یووه از یک شکست بسیار مهم فرار کرد.

این موضوع با اعتراض بازیکنان و کادر فنی تیم اینتر همراه بود که در نهایت به اخراج اینزاگی از کنار زمین منجر شد. این بازی در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید و اینتر با ۱۸ امتیاز در رده سوم جدول باقی ماند. یووه هم با کسب یک امتیاز این بازی، ۱۵ امتیازی شد و در رده ششم جدول ثابت ماند.

اینزاگی پس از پایان بازی و از دست رفتن برد در این مسابقه، گفت: «احساس می‌کنم که دو امتیاز را دور انداختیم و درک این موضوع برایم غیرممکن است. ما در طول بازی کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتیم و اجازه هیچ کاری به یوونتوس ندادیم. فکر می‌کنم تنها راهی که آن‌ها می‌توانستند به ما گل بزنند از طریق ضربه پنالتی بود و من به دلیل همین موضوع بسیار ناامید شدم. این اتفاق آن‌هم در دقیقه ۸۹ و پس از بازبینی دوباره صحنه پنالتی مرا بیش از حد عصبی کرد و کنترل خودم از دست دادم و بابت این موضوع از همه هواداران عذرخواهی می‌کنم.»

الگری نیز که یک امتیاز حساس این مسابقه را به همراه یوونتوس به دست آورد، معتقد است که این یک امتیاز می‌تواند آن‌ها را به کورس قهرمانی بازگرداند. الگری گفت: «خوشحالم که بازی را واگذار نکردیم. این تک امتیاز به ما کمک می‌کند که به روند خوب گذشته بازگردیم و اختلاف با صدر جدول را کمتر کنیم.»

در دیگر دیدار حساس هفته نهم سری آ، تیم فوتبال رم موفق شد ناپولی را پس از بردهای پیاپی، با تساوی بدون گل متوقف کند.

بیشتر از فوتبال