مردی که می‌خواست مردم را از همجنسگرایی نجات دهد: همجنسگرا هستم

‌ برخی به خاطر حرف‌های من خودکشی کردند

Paul Faith / AFP

موسس یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های «تبدیل درمانی» همجنسگرایان در آمریکا، این اقدام را «مضر» خواند و خود را همجنسگرا معرفی کرد.

مک‌کرا گیم ۲۰ سال از زندگی خویش را صرف این کرد که در مراکز امید برای درستی ( Hope for Wholeness) به مشتریان‌ اطمینان خاطر دهد، آنها را از «همجنسگرایی رها خواهد ساخت». در این مراکز طرحی کاملا نامعتبر تعبیه شده بود تا گرایش جنسی فرد را از طریق مشاوره یا مذهب تغییر داده یا سرکوب کند. این طرح اکنون در ۱۸ ایالت آمریکا غیرقانونی است.

آقای گیم بارها گفته بود دگرباشان جنسی که گرایش جنسی خویش را تغییر ندهند، نفرین خواهند شد. اما این مرد ۵۱ ساله شهر اسپاتانبرگ در کارولینای جنوبی، اکنون فاش ساخته که خود همجنسگرا است و اعتراف کرد آن طرح به هیچ‌وجه تاثیرگذار نیست.

او به روزنامه پست و کوریر (The Post and Courier) گفت: «تبدیل درمانی فقط یک دروغ نیست بلکه به‌شدت مضر است چرا که تبلیغ و امیدبخشی کذب و دروغ است. من یک متعصب مذهبی بوده و مردم را آزار دادم. مردم می‌گویند به خاطر من و حرف‌هایی که زده‌ام دست به خودکشی زده‌اند. مردمی که من می‌شناسم و اکنون به خاطر من در روان ‌درمانی هستند. چرا باید بخواهم چنین کاری ادامه یابد؟»

این اظهارنظر دو سال بعد از اخراج ناگهانی او از مدیریت امید برای درستی که خود در سال ۱۹۹۹ بنیان نهاده بود، صورت پذیرفت. به تخمین وی، این سازمان هزاران نفر را در طول دو دهه گذشته تحت «درمان» قرار داده و اکنون خواستار لغو تمامی این برنامه‌ها و گروه‌ها است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «اکنون می‌توانم ببینم چگونه زندگی من برای بازی دادن سایرین مورد استفاده قرار گرفته بود و به همین خاطر خیلی متاسفم. چگونه می‌توانم تمام کارهای اشتباهی که مرتکب شدم را به شمار آورم؟ مطمئن نیستم که بتوانم. ولی سعی خودم را کرده‌ام و از پا نخواهم نشست».

آقای گیم که اولین بار اقرار خویش را در پستی در فیسبوک در ماه ژوئن اعلام کرد، اولین رهبر تبدیل درمانی نیست که این طرح را رها کرده و خود را همجنسگرا معرفی کرده است.

الن چمبرز، رییس سابق اگزودوس اینترنشنال (Exodus International) نیز این سازمان را در سال ۲۰۱۳ منحل کرد و به همجنسگرایی خویش اقرار نمود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان