درگیری سنگین میان طالبان و افراد مسلح در هرات

یکی از سخنگویان طالبان گفته است سه «آدم‌ربا» در جریان درگیری کشته شده‌اند

بعد از ظهر روز یکشنبه، ۲۴ اکتبر، منابع محلی از وقوع درگیری در شهر هرات خبر دادند. این درگیری در ناحیه ۱۵ شهر هرات و در منطقه موسوم به پل خیمه‌دوزان رخ داده است. رسانه‌های محلی از قول مقامات طالبان در آن شهر گزارش داده‌اند که نیروهای طالبان بر محل استقرار یک گروه از اعضای داعش حمله کرده‌اند و پس از دو ساعت درگیری، چهار تن از آنان را کشته‌اند. با این حال، رادیو کلید هرات به نقل از یک منبع ناشناس در میان طالبان گزارش داد که افراد مسلح که در آن درگیری شرکت داشتند، از جنگجویان ملا منان نیازی، فرمانده سابق گروه طالبان بوده‌اند. 

براساس گزارش رسانه‌های محلی، در این درگیری از سلاح سنگین و موشک نیز استفاده شده است.  با این حال، قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله (کشور) دولت طالبان در صفحه رسمی‌ خود در توییتر نوشت که سه آدم‌ربا در یک ساختمان در شهر هرات حضور داشتند که مورد حمله نیروهای طالبان قرار گرفتند. او در ادامه افزود که پس از درگیری، هر سه آدم‌ربا که در چندین رویداد آدم‌ربایی در هرات دست داشتند، کشته شدند. به نوشته خوستی، در آن درگیری به نیروهای طالبان هیچ گونه آسیبی نرسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه طالبان تلاش دارد تا درگیری‌ها میان این گروه و مخالفان آن را، از جمله وابستگان به داعش، کتمان کند. سخنگویان طالبان بیشتر رویدادهای مربوط به داعش را به نام «آدم‌ربایان» گزارش می‌دهند. چندی پیش نیز سخنگویان گروه طالبان وقوع درگیری در منطقه خیرخانه در کابل را به «آدم‌ربایان» نسبت داده بودند، اما بعد مشخص شد که آن درگیری میان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی صورت گرفته بوده است.

با آن که مسئولان محلی طالبان در مورد امنیت کامل شهر هرات اطمینان می‌دهند، اما آن شهر همچنان شاهد آدم‌ربایی، سرقت‌های مسلحانه، و فعالیت افراد وابسته به داعش است.

تصور می‌شد برخورد تند و خشونت‌بار طالبان در قبال دزدان و آدم‌ربایان باعث کاهش جرم و جنایت در آن شهر شود، اما برخلاف آن انتظار، آمار جرم و جنایت، به‌ویژه آدم‌ربایی و سرقت‌های مسلحانه، افزایش یافته است.