همیلتون: مسابقات «مهم» فرمول یک به آفریقای جنوبی «زیبا» بازگردد

رانندگان این مسابقات در سال ۲۰۲۲ در ۲۳ رقابت بی‌سابقه گرند پری شرکت خواهند کرد

لوییس همیلتون، هفت بار قهرمان مسابقات جهانی اتومبیل‌رانی شده است - Yuri Kochetkov / AFP

لوییس همیلتون می‌گوید با ادامه روند گسترش تقویم مسابقات فرمول یک در فصل‌های آینده به نظرش آفریقای جنوبی باید مقصد بعدی در فهرست این مسابقات باشد.

رانندگان این مسابقات در سال ۲۰۲۲ در ۲۳ رقابت بی‌سابقه گرند پری شرکت خواهند کرد. از جمله ایالات متحده دومین میزبانی این مسابقات را نیز به دست آورد که در خیابان‌های میامی برگزار خواهد شد. آفریقا تنها قاره (جز قاره قطب جنوب) است که میزبان هیچ یک از مسابقات نخواهد بود.

به گفته این راننده که هفت بار قهرمان جهان شده است، شرکت لیبرتی مدیا، مالک این مسابقات، باید دفعه بعد بر آفریقای جنوبی تمرکز کند، هم به دلایل شخصی و هم به نفع هواداران این ورزش در منطقه آفریقا. آخرین بار مسابقات فرمول یک در این کشور در سال ۱۹۹۳ و در پیست کیالامی واقع در شمال شهر ژوهانسبورگ برگزار شد. کیالامی هم‌اکنون جزو پیست‌های درجه دوی اف‌آی‌ای است؛ یعنی کیفیتش برای میزبانی دوباره مسابقات فرمول یک باید بهبود یابد.

همیلتون در پیست مسابقات در تگزاس آمریکا و پیش از مسابقه گرند پری اصلی روز یکشنبه (۲ آبان) گفت: «آفریقای جنوبی را از صمیم قلب دوست دارم و خیلی دلم می‌خواهد دوباره در آنجا مسابقه بدهم. به نظرم آنجا برای مسابقه بسیار خوب است و اگر بتوانم زیبایی‌های سرزمین مادری‌ام را به نمایش بگذارم عالی خواهد شد.»

با همت لیبرتی مدیا قرار است محبوبیت این ورزش و درآمدش برای ایالات متحده افزایش یابد و همیلتون نیز از اضافه شدن مسابقه میامی به تقویم بازی‌های سال آینده تقدیر کرد و گفت از پیشنهاد برگزاری سومین مسابقه در این کشور در سال‌های آینده استقبال می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این راننده تیم مرسدس گفت: «مسابقه گرندپری ایالات متحده عالی است و بی‌شک فقط یک مسابقه برای کشوری به این بزرگی و فرهنگ ورزشی آن کافی نبود. به نظر من شکی نیست که باید حداقل دو مسابقه در این کشور برگزار شود. شهرهای بزرگ بسیاری در این کشور وجود دارد که می‌توان در آن‌ها مسابقه گرند پری برگزار کرد. میامی مثل آستین عالی است. انتخاب بعدی را نمی‌دانم اما مخالف نیستم.»

شارل لکرک، راننده تیم فراری، هم ضمن موافقت با برگزاری سومین مسابقه گرند پری در ایالات متحده گفت: «به نظر من مسابقات فرمول ۱ به لطف مجموعه‌های نتفلیکس در سال‌های گذشته بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شده است و این گسترش را هم بی‌شک حس می‌کنم هم به چشم می‌بینم.». منظور او پشت صحنه‌های مجموعه پخش زنده «رانندگی برای بقا» بود که در سال ۲۰۱۸ پخش شد.

این راننده موناکویی افزود: «حضور داشتن در این‌جا عالی است و خیلی خوشحال می‌شوم مسابقه سومی هم در این‌جا برگزار شود.»

اما فرناندو آلونسو، راننده کهنه‌کار مسیر آلپ، معتقد است به جای گسترش دادن مسابقات باید بر تقویت مسابقات میامی تمرکز کرد. این راننده اسپانیایی می‌گوید: «اکنون که لایبرتی مسئول این مسابقات شده است احتمالا ایالات متحده در حال حاضر بزرگ‌ترین هدف مسابقات فرمول ۱ است. جاهای مختلفی از لاس‌وگاس گرفته تا ایندیاناپلیس برای برگزاری مسابقه سوم ایالات سر زبان‌ها افتاده‌اند ولی باید گام به گام جلو رفت. ابتدا باید سال آینده گرند پری میامی را به خوبی برگزار کنیم.»

© The Independent

بیشتر از ورزش