چین صدها پرستار را برای شرایط جنگی آموزش می‌دهد

پرستاران ملزم بودند که مانند شرایط واقعی نظامی، درمیان صدای گلوله، اصوات مکانیکی، هوای نامساعد، تحرکات نامنظم و دریازدگی کار کنند

ارتش آزادیبخش خلق چین در دور نخست تمرین‌های شبیه‌سازی خود بیش از ۳۰۰ پرستار از یک بیمارستان نظامی را آموزش داده است- STR / AFP

ارتش چین کادر پرستاری خود را برای شرایط جنگی، از جمله فرود در جزیره، استفاده از شبیه‌ساز (سیمولاتور) شرایط قایق و کشتی، تزریق وریدی در شرایط اضطراری، و درمان جراحات آموزش می‌دهد.

به گزارش نشریه «ساوت چاینا مورنینگ پست»، ارتش آزادیبخش خلق چین در دور نخست تمرین‌های شبیه‌سازی خود بیش از ۳۰۰ پرستار از یک بیمارستان نظامی را میان ژوئیه سال گذشته تا فوریه سال جاری آموزش داده است.

به گفته نیروی مشترک حمایت‌های تدارکاتی چین، در جریان آن دوره آموزشی پرستاران توانستند تزریق وریدی دارو را در فضای نسبتا تاریک برخوردهای شبانه در دریا و در میان امواجی به ارتفاع دو متر، انجام دهند.   

این گزارش در توضیح چالش‌هایی که پرستاران در فرود به جزیره با آن رو‌به‌رو بوده‌اند، می‌گوید: «نور ناکافی و امواج خروشان در فضای نبرد و حین عبور از دریا و فرود در جزیره، نه تنها عمل تزریق وریدی را خطرناک می‌کرد، بلکه بر درمان‌های بعدی مجروحان و بیماران نیز تاثیر می‌گذاشت.»  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گزارش به مقاله‌ای استناد دارد که در نشریه چینی‌زبان «میلیتِری مدیکال جورنال آو ساوت ایست چاینا» به چاپ رسیده است. در آن گزارش از تیم تحت رهبری ژیائو وِی، عضو نیروی حمایت‌های تدارکاتی، نقل قول شده است.

در دنباله این گزارش آمده است که «جنگ‌های مدرن مبتنی بر داده‌ها، عملیات امداد پزشکی دریایی، و تخلیه در فضایی پیچیده‌تر بررسی و تمرین شد... آموزش همراه با شبیه‌سازی می‌تواند تا حدی فضای حاکم بر کشتی را بازسازی کند تا کادر پرستاری بتواند خود را با فضای ویژه دریا تطبیق دهد.»

از آنجایی که آموزش در ساعات روز انجام می‌شد، از پرستاران خواسته شد برای مسدود کردن نور از چشم بند استفاده کنند. آن‌ها می‌بایست در تاریکی و عمدتا تنها با اتکا به حس لامسه، رگ بیمار را برای تزریق وریدی پیدا کنند. 

آنان همچنین می‌بایست در وضعیت شبیه‌سازی شده قایقی که دستخوش تکان‌های شدید بود، به بیمار دارو دهند.

آن نشریه می‌افزاید که در آغاز یک سوم پرستارها از انجام ماموریتشان عاجز ماندند، اما در سومین روز آموزش نظامی، شاخص اشتباهات آنان به یک دهم تقلیل یافت.

به گفته تیم آموزشی، از آنجا که میانگین مدت تزریق وریدی و دادن داروهای نجات‌بخش از سوی کارآموزان در شرایط امنیتی حدود شش دقیقه بوده است، نتیجه این تمرین آموزشی هر چند موثر، اما رضایتبخش نبوده است. به گفته تیم ارتش، روند درمان‌های پزشکی در آن رزمایش به اندازه کافی سریع نبوده است.

در آن تمرین نظامی پرستاران همچنین ملزم بودند که مانند شرایط واقعی نظامی، درمیان صدای گلوله، اصوات مکانیکی، هوای نامساعد، تحرکات نامنظم و دریازدگی کار کنند. بنا به این گزارش، این قبیل تمرین‌ها می‌تواند بخشی از آینده آموزش‌های نظامی باشد. 

© The Independent

بیشتر از جهان