آرسنال ۳، استون ویلا ۱، گیر افتادن تیم آرتتا در میانه جدول

بازی تهاجمی تیم آرتتا و هماهنگی بازیکنان جوان تیم در دادن پاس‌های سالم به یکدیگر چشمگیر بود

تیم فوتبال آرسنال موفق شد در ورزشگاه امارات، تیم فوتبال استون ویلا را ۳ بر ۱ شکست دهد - Glyn KIRK / AFP

هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان روز جمعه با برگزاری یک دیدار کار خود را آغاز کرد.

توپچی‌های لندن یعنی تیم فوتبال آرسنال موفق شد در ورزشگاه امارات، تیم فوتبال استون ویلا را ۳ بر ۱ شکست دهد و به طور موقت در رده نهم جدول قرار گرفت.

آرتتا در این مسابقه با آرایشی متفاوت تیمش را روانه میدان کرده بود و برای اولین بار بود که در این فصل از رقابت‌ها هر دو مهاجم سرشناس خود را در کنار یکدیگر به کار می‌گرفت.

لاکازت و اوبامیانگ در این مسابقه بارها دروازه ویلا را مورد حمله قرار دارند و موجبات پیروزی آرسنال را فراهم کردند. ابتدا توماس پارتی، هافبک آرسنالی‌ها، بود که در دقیقه ۲۳ برای توپچی‌ها گلزنی کرد و برتری آن‌ها در نیمه نخست تنها با همین یک گل همراه بود.

گل آرسنالی‌ها در نیمه دوم خیلی زود توسط اوبامیانگ در دقیقه ۵۱ به ثمر رسید. بازی تهاجمی تیم آرتتا و هماهنگی بازیکنان جوان تیم در دادن پاس‌های سالم به یکدیگر چشمگیر بود و در متن آن بوکایو ساکا و اسمیت رو نقش اساسی داشتند. تیم آرسنال در دقیقه ۵۶ توسط اسمیت رو ۲۱ ساله موفق به زدن گل سوم مسابقه شد تا خیال آرتتا از پیروزی در این مسابقه راحت شود.

تیم ویلا پس از دریافت سه گل، جریان بازی را به دست گرفت و موفق شد در دقیقه ۸۲ یکی از گل‌های خورده را جبران کند و خستگی بازیکنان آرسنال این موقعیت را به آن‌ها می‌داد تا حتی بازی در دقایق پایانی به تساوی کشیده شود. اما هوشیاری مدافعان و دروازه‌بان آرسنال یعنی آرون رمزدی این اجازه را به تیم مهمان نداد تا در نهایت آرسنال یک برد دیگر را در خانه به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آرسنال با این پیروزی با ۱۴ امتیاز فعلا به رده نهم جدول نقل مکان کرد و در حال حاضر نمی‌تواند خود را به رده‌های بالاتر برساند و مانند فصل گذشته به نوعی در میانه‌های جدول گیر افتاده است.

البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که در صورت پیروزی دیگر تیم‌های نزدیک به آرسنال در هفته نهم، آن‌ها دوباره به رده دوازدهم باز خواهند گشت. آرسنال در شش هفته اخیر توانسته است پنج پیروزی را در رقابت‌ها به دست آورد و نسبت به شروع ‌ناامیدکننده در ابتدای فصل نتایج بهتری را کسب کرده است.

آرتتا معتقد است هنوز راه پیشرفت بیشتر برای آن‌ها وجود دارد و بازیکنانش نباید با این پیروزی‌ها مغرور شوند.

او پس از پایان بازی گفت: «من از نتیجه و عملکرد بازیکنانم راضی‌ام اما این موضوع نباید به همین‌جا ختم شود. ما جوان‌ترین تیم حاضر در مسابقاتیم پس باید بیشتر از بقیه کار کنیم. ما در اغلب مسابقات و به دلیل جوان بودن بازیکنان اشتباهات زیادی انجام می‌دهم. این موضوع نباید بهانه‌ای برای ما به وجود آورد چون نمی‌توانیم تغییری در نفرات تیم ایجاد کنیم، بنابراین باید پس از هر مسابقه به دنبال اشتباهات برویم و روی آن‌ها کار کنیم. من بر این باورم که بازیکنانم می‌توانند در سطح بالاتری فوتبال را به نمایش بگذارند چراکه توانایی انجام این کار را دارند.»

آرتتا که در ابتدای شروع مسابقات فصل جدید به دلیل نتایج ضعیف و شکست‌های پیاپی مورد انتقادات شدید و حملات هواداران این تیم قرار داشت حالا به نظر می‌رسد مقداری از آن فضا خارج شده است و می‌تواند با آرامش بیشتری تیمش را هدایت کند.   

بیشتر از فوتبال