تحسین جامعه‌ دگرباشان از پدری برای ساخت صندلی مخصوص

این صندلی هم‌اکنون در سایت اتسی به فروش می‌رسد

عکس از فیس‌بوک 

جامعه دگرباشان در فضای مجازی از پدری قدردانی کردند که برای دختر دوجنس‌گرا خود، صندلی مخصوص ساخته است.  

یک هنرمند برزیلی به اسم «ما ماتیازی» ماه گذشته طرحی از یک صندلی مخصوص را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که مخصوصا به برای افرادی مناسب است که نمی‌توانند صاف بنشینند.

این صندلی که دو دسته با ارتفاع متفاوت و فضایی برای گذاشتن پا روی آن دارد، با شوخی‌، به یک میم اینترنتی در مورد افراد دوجنس‌گرا اشاره می‌کند که هنگام نشستن، خود را کج و کوله می‌کنند.

این کلیشه، که عمدتا بین خود دگرباشان ایجاد شده، به موضوعی جذاب برای شوخی‌کردن مردم با یکدیگر تبدیل گشته است.

پس از آن‌که این پست همه‌گیر شد، ازرائیل واکر، که یک میخانه‌چی است و در آیووا زندگی می‌کند، با ماتیازی تماس گرفت تا مجوز ساخت این صندلی را برای دختر دوجنس‌گرایش از او بگیرد.

واکر صندلی‌ای را که ساخته بود در فیسبوک به اشتراک گذاشت و نوشت: «دختر من (که خودش را دوجنس‌گرا می‌داند) فکر می‌کند این به طور خوشایندی خنده‌آور است ‌که او و دیگر افراد دگرباش نمی‌توانند 'عادی' بنشینند».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Have you heard about bi-sitting?

A post shared by Má Matiazi (@mamatiazi) on

او افزود: «بنابراین من از خانم ما پرسیدم آیا می‌توانم از روی صندلی او یکی بسازم؟ و او موافقت کرد! حالا آن را با همه جذابیتش ببینید: صندلی مخصوص افراد دوجنس‌گرا».

تا الان بیش از ۲۷۰۰ نفر، این پست واکر را لایک زده‌اند و صدها نفر نیز برای او کامنت گذاشته‌اند که از این صندلی خوششان آمده است.

شخصی نوشته: شما پدری فوق‌العاده‌ هستید.

شخص دیگری نوشته: اگر شما از این صندلی زیاد بسازید، من به شما قول می‌دهم که ما دوجنس‌گرایان روی آن سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

ماتیازی می‌گوید واکنش مثبت مردم به طراحی این صندلی، او را شوکه کرده است.

این هنرمند به پینک‌نیوز گفت: «از این‌که مردم به سرعت طرح من را در سراسر جهان پخش می‌کنند، شگفت‌زده شده‌ام. وقتی دیدم این طرح به واقعیت تبدیل شده و یک جوان دوجنس‌گرا زیبا روی آن نشسته، با خودم گفتم وای خدایا این کارم خیلی موفق است؛ از هر نظر، از جمله از نظر استقبال جهانی».

به دنبال واکنش مثبت مردم، واکر با همکاری ماتیازی نسخه دوم این صندلی را ساخت.

طراحی صندلی دوم که اسم Bi-Chair MK 2 روی آن گذاشته شده، ساده‌تر است؛ دو دسته با ارتفاع متفاوت و فضایی برای گذاشتن پا روی آن دارد که به شخص این امکان را می‌دهد که در حالت‌های مختلف بشیند.

واکر حتی در سایت اتسی یک صفحه برای فروش باز کرده است که در آن‌جا مردم می‌توانند صندلی اصلی را به قیمت ۱۰۰ دلار و نسخه دوم آن را با قیمت ۱۲۰ دلار بخرند.

از طرف دیگر، واکر می‌گوید با کمال میل آماده است که نقشه ساخت این صندلی را به رایگان در اختیار مشتری‌ها بگذارد تا آن‌ها خودشان آن را بسازند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان