کشتار خاموش کرونا در روسیه: شمار قربانیان رکورد شکست

شمار جان‌باختگان این بیماری در روسیه به ۲۲۸ هزار و ۴۵۳ تن افزایش یافته است

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ هزار ۱۴۱ مورد ابتلای جدید و هزار و ۶۴ مورد فوت ناشی از آن ثبت شده است- Dimitar DILKOFF / AFP

بنا بر اعلام مرکز ملی اطلاعات ویروس کرونا در روسیه، آمار تایید شده ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور به بیش از هشت میلیون و ۱۶۸ هزار رسیده و شمار جان‌باختگان این بیماری نیز به ۲۲۸ هزار و ۴۵۳ تن افزایش یافته است.

به گزارش مسکو تایمز، مقام‌های روسیه روز جمعه، ۲۲ اکتبر،‌ اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ هزار ۱۴۱ مورد ابتلای جدید و هزار و ۶۴ مورد فوت ناشی از آن ثبت شده است. این یک رکورد دیگر در آمار روزانه کرونا در این کشور محسوب می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرگئی سابیانین،‌ شهردار مسکو، روز پنجشنبه به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس در پایتخت، مقررات منع تردد در بخش‌هایی از شهر را اعلام کرد که از روز پنجشنبه آینده، ۲۸ اکتبر، آغاز و تا ۷ نوامبر ادامه خواهد داشت.

در این مدت ارائه خدمات عمومی حضوری متوقف خواهد شد و مدارس و مهد کودک‌ها نیز تعطیل خواهند بود.

طبق محدودیت‌های جدید، مراسمی که جمعیت زیادی در آنها شرکت ‌خواهند کرد ممنوع اعلام شده، مگر آن که از سوی مقام‌های مسئول بهداشتی مجوز گرفته باشند و تئاترها و سالن‌های سینما نیز باید از نیمی از ظرفیت خود استفاده کنند.

روند ایمن‌سازی عمومی یا واکسیناسیون در روسیه در روسیه تسریع شده و برآورد می‌شود در هر روز بیش از ۳۰۰ هزار نفر بتوانند دوز اول واکسن را دریافت کنند. این آمار در اوایل ماه جاری میلادی (اکتبر)، ۱۲۰ هزار دوز در روز بود.

بیشتر از جهان