رونمایی از محبوب‌ترین وداغ‌ترین محصولات و روندهای مُد

گوچی، دیور، پرادا و لویی ویتون، پس از بالنسیاگا در فهرست محبوب‌ترین نشان های تجاری قرار گرفتند

سایر نشان تجاری‌های، از جمله گوچی، دیور، پرادا و لویی ویتون، پس از بالنسیاگا در فهرست قرار داشتند-Christophe ARCHAMBAULT / AFP

پلتفرم جستجوی مد لیست (Lyst) از محبوب‌ترین نشان تجاری‌ها و محصولات مد روز در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ رونمایی کرده است، از لباس دوپامین گرفته تا مهره‌های معمولی زمین بازی.

به گزارش لیست، بیش از ۱۵۰ میلیون نفر از این سایت و اپلیکیشن خرید آن با دسترسی به ۱۷ هزار نشان تجاری و فروشگاه استفاده می‌کنند.

لیست، نشان تجاری بالنسیاگا را پس از معرفی مجدد خط لباس‌های تک‌دوز (اوت کوتور) در همکاری با بازی ویدیوی فورت‌نایت (Fortnite) و انتخاب آن از سوی کانیه وست برای تولید لباس برای آخرین آلبومش به نام دوندا به عنوان داغ‌ترین نشان تجاری حال حاضر انتخاب کرد.

پس از حضور ریانا و کیم کارداشیان در مراسم مَت گالای امسال با لباس بالنسیاگا که باعث فوران هزاران پیام در رسانه‌های اجتماعی شد، جستجو برای این نشان تجاری مد ۵۰۵ درصد افزایش یافت.

سایر نشان تجاری‌های مد روز، از جمله گوچی، دیور، پرادا و لویی ویتون، پس از بالنسیاگا در فهرست لیست قرار داشتند. اما نایکی با کسب رتبه ششم خود را به جایگاه نشان تجاری‌های لوکس رساند و کفش های کتانی نایکی که اما رادوکانو، ستاره نوجوان تنیس، را پوشیده بود، چهارمین محصول داغ زنانه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آن که رادوکانو با ثبت اولین رکورد تنیس بریتانیا از سال ۱۹۷۷ به این سو، با پیروزی در مسابقات اوپن آمریکا در ماه سپتامبر عنوان قهرمانی هر چهار گرند اسلم را تصاحب کرد، و اولین زن بریتانیایی موفق به کسب این عنوان شد، جستجو برای کفش‌های تنیس نایکی ۸۶ درصد افزایش یافت .

فهرست محبوب‌ترین محصولات نشان می‌دهد که بریتانیایی‌ها بین راحتی و نیاز به جلوه کردن با کفش‌هایشان در نوسان‌اند.

جستجو برای کفش‌های پاشنه بلند در این سه ماهه در مقایسه با سه ماهه مشابه سال ۲۰۲۰ معادل ۱۷۷ درصد افزایش یافته است. همزمان، کفش‌های پاشنه بلند صورتی داغ ورساچه با نام مدوآ آئویتاس در صدر لیست قرار گرفته است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Beyoncé (@beyonce)

دمپایی‌های حوله‌ای بوتگا ونتا و صندل‌های زنجیره‌دار نشان تجاری جی دبلیو اندرسون نیز در لیست پرطرفدارترین محصولات زنان قرار گرفتند، در حالی که مردان مشتاق کفش‌ ورزشی فوم‌دار آدیداس اکس ایزی و کفش‌‌ راحتی کلدبرست تاندر نشان تجاری پرادا بودند.

کفش‌های ورزشی فوم‌دار ییزی تابستان گذشته به بازار معرفی شد، اما جستجو برای یافتن این کفش‌های غیرعادی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ پس از انتشار دو رنگ جدید ۴۱۱ درصد افزایش یافت.

اما این کیف دستی رافیای پرادا بود که به مدد تاثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی که نسخه‌هایی از این کیف ساخته شده از نایلون و نخ با تزئینات کریستالی را به اشتراک گذاشتند، در صدر داغ‌ترین محصولات زنانه قرار گرفت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Caroline Daur (@carodaur)

ظهور محصولات پر زرق و برق بیشتر به پدیده «لباس دوپامین» نسبت داده شد. این اصطلاح برای سبکی از لباس پوشیدن استفاده می‌شود که به فرد احساس نشاط می‌دهد. جواهرات منجوق‌دار نشان تجاری روکسان آسولین و الیو سیرکوس با ۲۲۹ درصد رشد در میزان جستجوها هم در فهرست مردان و هم فهرست زنان، در «دسته خارق‌العاده» قرار گرفت.

کلاه‌های خزدا که اوایل امسال جز روند‌های داغ بودند، هنوز محبوب هستند، و کلاهی از این نوع با رنگ روشن کمرنگ از نشان تجاری اِما بروین لیست زنان را به پایان می‌رساند.

این سایت گفت که با کاهش محدودیت‌های همه‌گیری در بسیاری از نقاط جهان، مد‌های شخصی و نمایش‌ها و جوایز مد رواج دوباره داشته‌اند. اما تا آنجا که به زندگی ما بیشتر مربوط می‌شود، با شرکت هر چه بیشتر مردم در مجالس و رویدادهای اجتماعی، تقاضا برای لباس‌های مناسب برای این رویدادها نیز افزایش چشمگیر داشته است.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی