آرایشگران هنرمند هندی: خیال محبوب در سر، نقشش روی سر

دو برادر هندی نقش‌هایی از مایکل جکسون تا خاله محبوب مشتری را روی سرش می‌تراشند

REUTERS/Sunil Kataria

 آرایشگرها در یک شهر دورافتاده در شمال هند با پیاده کردن مدل‌های موی خلاقانه از جمله تصویر ستاره‌های محبوب مراجعین، سر مشتریان خود را به بوم‌های نقاشی تبدیل کرده‌اند.

خال‌کوبی کردن راه خوبی برای ادای احترام به چیزی یا کسی است که دوستش داریم؛ اما همان‌قدر که بازار خال‌کوبی داغ است، بازار پاک کردن آن‌هم شلوغ است. جوان‌های هندی راه بهتری را پیداکرده‌اند که به‌صورت کوتاه‌مدت و بی‌دردسر نقش موردعلاقه‌شان را روی بدنشان حک کنند یا بهتر بگوییم روی کله‌شان بتراشند.

آرایشگران پنجابی با نقش انداختن تصاویر موردعلاقه مشتریان روی سر آن‌ها، نظرها را به خود جلب کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راج‌ویندر سینگ سیدهو و گورویندر سینگ سیدهو، برادران سلمانی از شهر دابولی، تصاویری تقریباً بی‌عیب و نقص از مایکل جکسون، میکی موس و حتی تاج محل را روی سر مشتریان خود پیاده کرده‌اند.

به گزارش رویترز مشتریان می‌توانند مدل مورد علاقه خود را از میان طیف گسترده‌ای از تصاویر انتخاب کنند و این دو برادر می‌گویند که سرشان به شدت با تعداد بالای درخواست‌ها شلوغ است. این دو برادر ۲۹ و ۳۱ ساله، درخواست‌هایی برای نقش ستارگان بالیوود و ورزشکاران محبوب هندی نیز داشته‌اند.

سرمایه راه‌اندازی یک کسب‌وکار همیشه آن‌قدر که برادران سیدهو برایشان خرج برداشته در هند ارزان نیست. یک موتراش برقی ساده در دستان هنرمند این دو پسر هندی روی سر مشتریان بالا و پایین رفته و نقش اندازی می‌کنند. گاهی اوقات هم نقش‌ها را با مداد سایه می‌زنند.

برادران سیدهو کسب‌وکار خود را هفت سال پیش شروع کردند و برای نقش انداختن از داوطلبانی که موهایشان به رایگان کوتاه می‌شود استفاده کردند.

آن‌ها در ازای کوتاهی رایگان، مهارت‌های خود را بر روی سر مشتریانی که داوطلب بودند، تمرین و تقویت کردند.

راج‌ویندر سینگ سیدهو به رویترز گفت: «در ابتدا ما عادت داشتیم به هر کسی که می‌توانستیم کوتاهی رایگان بدهیم تا بتوانیم مهارت‌های خود را روی آن‌ها تمرین کنیم. برخی روزها تا ساعت ۲ بامداد تمرین می‌کردیم چرا که در طول روز مدل موهای معمولی را در سالن پیاده می‌کردیم.»

به گفته این هنرمندان اجرای طرح‌های پیچیده معمولاً چهار ساعت طول می‌کشد اما تصاویر ساده‌تر را می‌توان در کمتر از یک ساعت پیاده کرد.

برادران آرایشگر قصد دارند روزی مهارت‌ و کسب‌وکار خود را به خارج از کشور ببرند. گورویندر سینگ سیدهو می‌گوید: «ما می‌خواهیم در مسابقات طراحی مو که در ایالات‌متحده و مکزیک برگزار می‌شود شرکت کنیم. تلاش خودمان را خواهیم کرد و به نمایندگی از هند برای افتخار کشورمان در این مسابقات شرکت می‌کنیم.»

 این نقش‌ها روی پایه مدل موی «آندرکات» اجرا می‌شود. این مدل مو که در سال‌های ابتدای قرن بیستم محبوب بود دوباره طرفداران خودش را پیدا کرده است. در این مدل که در ابتدا مخصوص مردان بود، موهای بالای سر حفظ شده و اطراف گوش‌ها و بالای گردن تراشیده یا بسیار کوتاه می‌شد. همین فضای تر و تمیز پشت سر اکنون بوم نقش اندازی آرایشگران قرن بیست و یکمی شده است.

بیشتر از مُد و زیبایی