دور چهارم مسابقات تنيس يواس‌اوپن و حذف مدافع عنوان قهرمانی

نادال با حذف جوکو از مسابقات نادال شانس اول قهرمانی به شمار می‌آید

Don Emmert / AFP

در حالى دور چهارم مسابقات يواس‌اوپن برگزار شد كه مرد شماره يك تنيس جهان، يعنى نواك جوكوويچ، از دور مسابقات كنار رفت. نواک كه در مرحله سوم مسابقات دچار يك آسيب ديدگى جزئى شده بود، در مرحله چهارم مسابقات رو در روى استنيسلاس واورينكا از كشور سوئيس قرار گرفت.

در اين ديدار زيبا واورينكا ست اول را با نتيجه ۶-۴ به نفع خود به پایان برد، در ست دوم در حالی که جوکو ۴ بر ۱ جلو بود این ست را نيز با نتیجه ۷ بر ۵ واگذار کرد. جوکو که می‌بایست برای پیروزی در این بازی تلاش خود را دو چندان می‌کرد و ست‌های واگذار شده را پس می‌گرفت، در نهایت در ست سوم در حالی‌که ۲ بر ۱ عقب افتاده بود به دلیل مصدومیت از همان شانه سمت چپ تصمیم به انصراف از ادامه مسابقه گرفت و از دور مسابقات کنار رفت.

در دیگر دیدار حساس این مرحله رافائل نادال مرد شماره ۲ تنیس جهان به مصاف مارین چیلیچ کروات رفت. چیلیچ که در زمان رویارویی با نادال در اکثر مسابقات برای او ‌مشکل ساز شده بود تصمیم داشت تا در این مسابقه نیز پیروز از میدان خارج شود، اما این نادال بود که توانست در یک بازی فوق‌العاده و نفس‌گیر در چهار ست چیلیچ را از پیش رو بردارد و به جمع ۸ تنیسور پایانی این مسابقات راه پیدا کند.

با حذف جوکو از مسابقات، نادال شانس اول قهرمانی به شمار می‌آید. وی در مرحله یک چهارم پایانی باید به مصاف ديه گو شوارتزمن از کشور آرژانتین برود.

در قسمت بانوان نيز مى‌توان به حذف نائومى اوساكا از ژاپن اشاره كرد كه مغلوب تنيسور جوان سوئيسى بليندا بنچيچ شد. از ديگر اتفاقات مى‌توان به صعود سرينا ويليامز، اسويتولينا و يوهانا كونتا به جمع ٨ تنيسور پايانى اشاره كرد.

بیشتر از ورزش