جدیدترین رده‌بندی جهانی تنیس؛ فدرر در جمع ۱۰ بازیکن برتر جهان جایی ندارد

این دومین بار است که فدرر در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود از جمع ۱۰ نفر برتر جهان خارج می‌شود

فدرر در سال ۲۰۱۶ نیز به دلیل مصدومیت، هفت ماه از مسابقات حرفه‌ای تنیس فاصله گرفت - Ben STANSALL / AFP

با پایان یافتن مسابقات تنیس مسترز ایندیان ولز، تنها دو مسابقه مهم دیگر تا پایان رقابت‌های تنیس در سال ۲۰۲۱ باقی است. هفته آینده رقابت‌های تنیس مسترز پاریس آغاز خواهد شد که از بین اسطوره‌های تنیس، فقط نواک جوکوویچ در این رقابت‌ها حاضر خواهد بود و فدرر و نادال در این مسابقات هم شرکت نخواهند کرد.

با توجه به غیبت نادال و فدرر در رقابت‌های تنیس چند ماه گذشته، این فرصت برای باقی تنیس‌بازان فراهم شد تا جایگاه خود در رده‌بندی جهانی را ارتقا دهند و همین موضوع باعث شد تا نادال در ماه گذشته، دو رده نزول کند و هم اکنون در رده پنجم جهان قرار بگیرد.

فدرر نیز که پس از رقابت‌های ویمبلدون، به دلیل جراحی دوباره زانوی راستش، انصراف خود از مسابقات تنیس را تا پایان سال اعلام کرد، با درخشش دیگر بازیکنان حاضر در ره‌های بالاتر جدول، مکان هشتم خود را از دست داد و در رده یازدهم بهترین تنیس‌بازان جهان قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دومین بار است که فدرر در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود از جمع ۱۰ نفر برتر جهان خارج می‌شود. او در سال ۲۰۱۶ نیز به دلیل مصدومیت، هفت ماه از مسابقات حرفه‌ای تنیس فاصله گرفت و تا رتبه هفدهم جدول رده‌بندی جهانی پایین رفت اما پس از بازگشت در سال ۲۰۱۷، موفق شد سه عنوان گرند اسلم به دست آورد. او حالا پس از پنج سال، دوباره با این شرایط سخت مواجه است اما به دلیل اوضاع موجود و رسیدن به ۴۰ سالگی، به نظر می‌رسد برای بازگشت به دوران اوج، کاری دشوار و حتی غیرممکن در پیش دارد.

دوست و یار همیشگی او یعنی رافائل نادال، به تازگی تمرین‌های خود را از سر گرفته است و شاید در رقابت‌های جام دیویس که پایان نوامبر برگزار خواهد شد، برای تیم اسپانیا بازی کند.
بازگشت فدرر به رقابت‌های تنیس هنوز مشخص نشده است اما این امیدواری برای او وجود دارد که در شروع سال ۲۰۲۲ بتواند تمرینات آماده‌سازی خود را از سر بگیرد.

بر اساس آخرین رده‌بندی جهانی، نواک جوکوویچ، مرد شماره ۱ جهان، کماکان در صدر است و اختلاف ۱۸۰۰ امتیازی او با مدودف روس، حاشیه امنی برای او به وجود آورده است و به‌احتمال زیاد سال ۲۰۲۱ را هم مانند چند سال اخیر، با عنوان نخست جهانی به پایان خواهد رساند.

هوبرت هورکاچ لهستانی در رده‌بندی جهانی جهش فوق‌العاده‌ای داشته و هم اکنون جای فدرر، مکان دهم جهان را تصاحب کرده است.

بیشتر از تنيس