فولاد سیرجان قهرمان والیبال مردان باشگاه‌های آسیا شد

در بازی فینال، فولاد سیرجان به مصاف العربی قطر رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد

شادی بازیکنان فولاد سیرجان پس از پیروزی بر العربی - جماران

تیم والیبال فولاد سیرجان به عنوان قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا دست یافت.

به گزارش ایسنا، مرحله ‌نهایی بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا روز جمعه با چهار دیدار در شهر ناخون راتچاسیما تایلند ادامه یافت.

در دیدار نهایی، تیم فولاد سیرجان به مصاف العربی قطر رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد. نماینده ایران در مرحله مقدماتی هم تیم العربی را سه بر یک شکست داده بود.

شاگردان سعید رضایی در چهار ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند و جام قهرمانی را به دست آوردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بدین ترتیب تیم فولاد سیرجان با کسب ۶ برد متوالی به مقام قهرمانی سال ۲۰۲۱ باشگاه‌های مردان آسیا دست یافت تا هشتمین نماینده ایران در این رقابت‌ها در نخستین حضور آسیایی نیز قهرمان شود.

پیش از این هفت تیم باشگاهی ایران حضور در رقابت‌های قهرمانی والیبال مردان آسیا را تجربه کرده بودند: تیم‌های پیکان، صنام، سایپا، کاله مازندران، متین ورامین، بانک سرمایه و خاتم اردکان.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان باشگاه های آسیا از سال ۱۹۹۹ آغاز شد و نمایندگان ایران تا کنون ۲۲ مدال شامل ۱۵ طلا، چهار نقره و سه برنز در این رقابت‌ها به دست آورده‌اند.

تیم پیکان با کسب ۱۱ عنوان از جمله ۷ مقام قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ (شش دوره متوالی)، دو نایب قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴  و دو مقام سومی در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۱۵ در این مسابقات به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا شناخته می‌شود.

پیش از مسابقه فولاد سیرجان و العربی قطر، دو تیم راتچاسیما تایلند و باروستنیک آلماتی قزاقستان به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده قزاقستان با شکست سه بر صفر میزبان به مقام سومی دست یافت.

بیشتر از ورزش