ایران خواهان دیدار با مسئولان اتحادیه اروپا، پیش از بازگشت به میز مذاکره

نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ایران در دیدار با سران عربستان، امارات و قطر، در باره ازسرگیری مذاکرات احیای برجام گفتگو خواهد کرد

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا- Angela Weiss / AFP

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که ایران می‌خواهد در بروکسل با مسئولان اتحادیه اروپا در باره بازگشت به مذاکرات احیای برجام گفتگو کند.

جوزپ بورل در واشنگتن به خبرنگاران گفت که آماده دیدار با مسئولان ایران است، ولی نمی‌تواند در مورد زمان این دیدار چیزی بگوید.

بورل گفت: «اگر لازم باشد، من آماده پذیرفتن [مسئولان ایران] هستم» و افزود که از دید او دیدار در بروکسل چندان لازم نیست، اما حاضر است در این زمینه «قدری صبور باشد»، چون مذاکرات احیای برجام نباید به شکست بینجامد.

انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا، که برای گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به تهران سفر کرده بود، روز پنجشنبه با علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دیدار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که دو طرف، علاوه بر مذاکرات هسته‌ای وین، درباره مسائل عمده دوجانبه و منطقه‌ای، از جمله افغانستان، نیز گفت‌وگو کردند.

وزیران امور خارجه ایران و روسیه روز پنجشنبه تلفنی درباره مذاکرات امروز علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، و انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا، که به تهران سفر کرده است، گفت‌وگو کردند.

به گزارش رسانه‌های ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، این گفت‌وگوها را «مثبت» خواند و سرگی لاوروف، همتای روس او نیز، از سفر معاون جوزپ بورل به ایران و انجام این مذاکرات آن استقبال کرد.

از سویی، روز جمعه رابرت مالی، نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ایران در توییتی نوشت که در سفر یک هفته‌ای خود به خاورمیانه از امارات متحده عربی، قطر و عربستان سعودی دیدار خواهد کرد تا «در باره مسائل منطقه‌ای و تلاش برای بازگشت دوجانبه به برجام از طریق گفتگو» رایزنی کند.