بهای بیت‌کوین دوباره پرواز کرد

خبر صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله بیت‌کوین ارزش این رمزارز را بالا برد

برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند بیت‌کوین تا پایان ۲۰۲۱ رکورد خواهد شکست‌ـ ATTILA KISBENEDEK / AFP

در پی اخباری مبنی بر اینکه قانونگذاران آمریکا سرانجام اجازه دادند برای بیت‌کوین «صندوق سرمایه‌گذاری قابل‌معامله» (ETF) آتی (فیوچرز) ایجاد شود، قیمت این رمزارز به‌سرعت بالا رفته است.

بر اساس شاخص «کوین‌مارکت‌کپ» (CoinMarketCap) [سایت ردیابی ارزش رمزارزها]، بهای بیت‌کوین صبح روز جمعه در کمتر از یک ساعت نزدیک به سه هزار دلار افزایش یافت و به ۵۹ هزار و ۹۲۴ دلار رسید. این قیمت حالا کمتر از ۵۰۰۰ دلار با بالاترین سطح قیمت در ماه آوریل تفاوت دارد.

به گزارش بلومبرگ که این موضوع را از نزدیک رصد می‌کند، انتظار می‌رود کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) هفته آینده ایی‌‌تی‌اف آتی بیت‌کوین را اعلام کند.

حساب توییتر رسمی دفتر آموزش سرمایه‌گذاری اس‌ایی‌سی همچنین اشاره کرد که خبر قریب‌الوقوعی در راه است و لینکی به یک خبرنامه‌ را منتشر کرد که در مورد خطرهای معاملات آتی با بیت‌کوین هشدار می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این خبرنامه آمده است: «سرمایه‌گذاران باید درک کنند که بیت‌کوین و درآمدزایی از راه بازارهای آتی آن، سرمایه‌گذاری پرمخاطره‌ای است. همچنین سرمایه‌گذاران باید به بی‌ثباتی بیت‌کوین و بازار آتی آن حواسشان باشد.»

خیزش ارزش بیت‌کوین در پی اوج گرفتن بازار فراگیرتر رمزارز اتفاق می‌افتد، که شاهد پیشی گرفتن ارزش مجموع بازارش از ارزشمندترین شرکت جهان بوده است.

بیت‌کوین کمتر از نیمی از ارزش بازار را در اختیار دارد و با ارزش ۱.۱۲ تریلیون دلار در بازار جهانی بالاتر از سایر غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک و تسلا قرار می‌گیرد.

از آغاز اکتبر، بیت‌کوین تقریبا ۴۰ درصد افزایش داشته است و برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند تا پایان ۲۰۲۱ رکورد خواهد شکست.

ویل همیلتون، رئیس پژوهش و مبادلات شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتالی تی‌سی‌ام کپیتال (TCM Capital) در این‌باره به ایندیپندنت گفت: «بیت‌کوین در چند روز اخیر خیلی خوب بالا مانده است‌ـ به احتمال زیاد به این دلیل که پیش‌بینی کرده‌اند اس‌ایی‌سی صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله آتی بیت‌کوین را تایید خواهد کرد.»

«چند ماه آینده خیلی جالب خواهد بود، بیش از ۱۶ صندوق قابل معامله بیت‌کوین هنوز منتظر تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادارند. این موضوع را دنبال کنید.»

© The Independent

بیشتر از اقتصاد