بازیگر سابق نقش سوپرمن از دوجنس‌گرا کردن این ابرقهرمان انتقاد کرد‏

«شجاعانه این است که سوپرمن به مبارزه برای حقوق افراد همجنس‌گرا در ایران برود»

سوپرمن در فیلم جدید، انسانی دوجنسگرا تصویر شده است - ‪@QuachWatch

یپیش‌تر در هفته جاری، این انتشاراتی کتاب‌های کمیک گفته بود که گرایش جنسی سوپرمن، ابرقهرمان تخیلی، در نسخه‌ای که ۹ نوامبر منتشر می‌شود فاش خواهد شد.

تام تیلور، نویسنده فیلم، درباره این تصمیم گفت:‌ «همیشه گفته‌ام که همه به قهرمان نیاز دارند و هر کس سزاوار دیدن خودش در قهرمان‌هاست، و خیلی از دی‌سی و وارنر برادرز متشکرم که آن‌ها هم چنین می‌اندیشند.»

او ادامه داد: «سوپرمن همواره نماد امید، حقیقت، و عدالت بوده است. امروزه این [ابرقهرمان] نمادِ چیزی بیشتر است. امروزه افراد بیشتری می‌توانند خود را در قوی‌ترین ابرقهرمان دنیای کمیک ببینند.»

با وجود این، دین کین موافق نیست. این بازیگر که در کنار تری هچر در مجموعه دهه ۱۹۹۰ نقش ابرقهرمان را در «ماجراجویی‌های جدید سوپرمن» ایفا کرد، تصمیم مذکور را «موج‌سواری» نامید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که گرچه فاش کردن چنین امری ۲۰ سال پیش می‌توانست «جسورانه» باشد، به نظرش انجام آن در حال حاضر معنای متفاوتی دارد.

او به برنامه فاکس اند فرندز گفت: «آن‌ها گفتند که این جهت‌گیری جسورانه جدیدی است. به نظرم آن‌ها فقط موج‌سواری می‌کنند. به نظرم این کاری جسورانه، شجاعانه، یا جهت‌گیری جدید دیوانه‌وار نیست. اگر این کار را ۲۰ سال پیش انجام داده بودند شاید شجاعانه یا جسورانه می‌بود.»

او ادامه داد: «اما شجاعانه این است که او به مبارزه برای حقوق افراد همجنس‌گرا در ایران برود، که در آنجا شخص را به جرم همجنس‌گرا بودن از ساختمان به پایین پرت می‌کنند.»

سوپرمن دومین قهرمان دی‌سی است که در ماه‌های اخیر عضوی از جماعت رنگین‌کمانی معرفی می‌شود. رابین هم در نقش جدیدش در نسخه اخیر «بَتمن: افسانه‌های شهری» خود را «کوییر» [دگرباش جنسی] معرفی می‌کند. او در داستان کمیک مذکور جان کنت، پسر کلارک است.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر