جانشین فرمانده ناجا: یگان ویژه در«فتنه ۸۸» خوش درخشید

قاسم رضایی از اعتراض‌های مردم خوزستان با عنوان «اغتشاشات» یاد کرد

قاسم رضایی،جانشین فرمانده ناجا - عکس از انتخاب

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه «مدافعان حرم پوزه استکبار را به خاک مالیده است» اظهار داشت امروز روح حاکم بر یگان ویژه انقلابی بودن و هوشمندانه عمل کردن است؛ دشمن توطئه و فتنه‌های بسیاری ایجاد می‌کند مثل توطئه‌های سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۸۸ که همه خنثی شد و در «فتنه ۸۸» یگان ویژه خوش درخشید.

به گزارش فارس، قاسم رضایی در مراسم صبحگاه عمومی یگان‌های ویژه ناجا، ضمن تاکید بر اینکه زندگی در «در عصر انقلاب اسلامی و مدیریت ولایت فقیه» توفیق است افزود فرمانده ما یک فقیه و مجتهد در جایگاه، ولی فقیه و نایب امام عصر است و این تفاوت نیروی مسلح ما نسبت به سایر کشورهاست.

او در ادامه با ادعای اینکه ناجا طی بحران کرونا و برقراری امنیت در انتخابات در کنار مردم بوده است، گفت که دشمنان از ابتدای انقلاب، کودتا، جنگ تحمیلی و ترور‌ها را آغاز کردند که همه را خنثی کردیم.

رضایی در بخشی دیگر به مسئله اعتراضات خوزستان پرداخت و در حالی که از آن با نام «اغتشاشات» نام برد، گفت که دشمن از این مسئله سو استفاده کرده، اما ناجا در کنار مردم آمد و این توطئه را خنثی کرد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که در دوران رهبری علی خامنه‌ای، نیروهای نظامی تمامی اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی را با شدید وجه ممکن به شکلی خشن سرکوب کردند. به‌طوری که طی این مدت هزاران نفر در خیابان‌های ایران به ضرب گلوله نیروهای نظامی مانند نیروی انتظامی، سپاه و بسیج کشته شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از اعلام نتیجه مورد تردید انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸، شهرهای مختلف ایران ناآرام شد. بزرگترین تظاهرات مردمی تا آن زمان در روز ۲۵ خرداد ۸۸ رخ داد و چند میلیون نفر به شکل کاملاً مسالمت‌آمیز، اعتراض خود را به مداخله رهبر جمهوری اسلامی و نیروهای تحت امرش در روند انتخابات ابراز کردند. اما نیروهای امنیتی و لباس‌ شخصی به سوی معترضان تیراندازی کردند.

این موضوع در سال ۹۶ نیز تکرار شد. پس از آنکه مردم دی ماه آن سال در اعتراض به مشکلات معیشتی به خیابان آمدند، نیروهای تحت امر علی خامنه‌ای، بسیاری از مردم را کشتند. این در حالی است که هنوز آمار دقیقی از آن موضوع منتشر نشده است.

اما آبان ۹۸ عمق فاجعه را نشان داد. در حالی که هزاران نفر در سراسر کشور در اعتراض به افزایش قیمت بنزین به خیابان آمدند، نیروهای نظامی از جمله نیروی انتظامی، صدها نفر از مردم بی‌دفاع را به خاک و خون کشیدند. به گزارش رویترز تعداد کشته شده‌ها بیش از ۱۵۰۰ نفر بوده است. از آن زمان تا کنون هیچ‌کدام از مسئولان این جنایت محاکمه نشدند.

پس از قطعی آب در خوزستان و بروز خشکسالی بین کشاورزان استان، مردم این استان در اعتراض به ناکارآمدی حکومت و سو مدیریت به خیابان آمدند. این اعتراضات نیز که از سوی جانشین فرمانده ناجا «اغتشاشات» خوانده می‌شود، با سرکوب خونین همراه شد.