غلبه بر تماشاگران یا شکست دادن حریف

تنیس‌باز روس با نشان داشتن انگشت وسطش به تماشاچیان پیروز شد

DOMINICK REUTER / AFP

دانیل مدودوف، تنیس‌باز رده پنجم جهان‌، جمعه گذشته، توانست با غلبه بر تماشاچیان مخالفش در مسابقه‌ای پرتنش  با نتیجه ۷-۶ (۱) ۴-۶ ۷-۶ (۷) ۶-۴ بر حریف اسپانیایی‌اش فلیسیانو لوپز غلبه کند و به جمع ۱۶ تنیسور پایانی مسابقات اوپن آمریکا بپیوندد.

این تنیس‌باز روس که پس از نشان داشتن انگشت وسطش به تماشاچیان در هر فرصتی توسط تماشاچیان ورزشگاه لوییس آرمسترانگ هو می‌شد، با تکیه روی سرویس‌های قدرتمندش توانست فلیسیانو لوپز اسپانیایی را شکست دهد و امید برای کسب اولین عنوان گرند اسلم‌‌اش را زنده نگه دارد.

چهارشنبه گذشته، در دومین روز بازی‌ها، پس از اینکه بسیاری از بازی‌ها به خاطر بارش باران کنسل شدند، مدودوف خطاب به تماشاچیان گفت انرژی منفی آنها چیزی بود که او را به پیروزی رساند.

او در مصاحبه‌ای که در میدان بازی در میان هو شدن توسط تماشاچیان انجام داد گفت: «فکر می‌کنم انرژی‌ای که الان شما به من می‌دهید، برای چهار بازی بعدی‌ام کافی باشد. هر چقدر بیشتر این کار را بکنید، من بیشتر برنده خواهم شد. ممنونم».

«من می‌خواهم همه‌تان وقتی امشب به خواب می‌روید بدانید که بخاطر شما امروز برنده شدم».

مدودف در ست اول با عصبانیت حوله را از دست توپ جمع‌کن زمین قاپید و این کار او باعث خشم تماشاچیان از او شد.

در نتیجه این حرکت، او حکم نقض قوانین مربوط به رفتار ورزشی را دریافت کرد و وقتی این حکم اعلام شد، تنیسور ۲۳ ساله راکتش را به طرف وسط زمین تنیس پرت کرد و به داور گفت او به این جایگاه تعلق ندارد.

وقتی مدودف به طرف صندلی‌اش حرکت می‌کرد تماشاچیان به هو کردن او ادامه دادند و او نیز انگشت وسطش را در نزدیکی سرش بالا گرفت و به تماشاچیان نشان داد.

وقتی رفتار او در بازپخش روی پرده نمایش ورزشگاه نشان داده ‌شد، مردم بیشتر او را هو کردند و داور نیز به او تذکر داد.

رئیس تیم داوری دامین دوموسوا به او گفت: «به خاطر آنچه روی پرده دیدم نمی‌توانم به تو حکم نقض قوانین بدهم، باید خودم آن را ببینم».

از آن زمان به بعد جمعیت کاملا طرفدار لوپز بودند و از هر فرصتی برای هو کردن مدودف استفاده می‌کردند. از جمله وقتی او نمی‌توانست ضربه‌ای عادی را جواب دهد و یا زمانی‌که مرتکب خطای سرویس دوم می‌شد.

مدودوف به گروهی کوچک از خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره انرژی‌ای که او از تماشاچیان می‌گرفت، گفت: « جمعیت بسیار پرانرژی بودند و در تمام طول بازی شرایط سختی برایم ایجاد می‌کردند. وقتی نیاز داشتم حتی انرژی‌های بد را هم به انرژی خوب تبدیل کردم و به همین دلیل توانستم ببرم».

وی گفت که هم در زمین با لوپز حرف زده و هم در رختکن با خوزه کلاوت مربی او صحبت کرده تا به آنها اطمینان دهد رفتار او به هیچ وجه علیه آنها نبوده. به گفته او آنها رفتار وی را درک کردند.

او همچنین گفت، مطمئن نیست جمعیت تماشاچیان نیویورک در مسابقه بعدی نیز اینطور با او رفتار نکنند، ولی او نمی‌خواهد روز شنبه در زمین همین رفتار را نشان دهد.

وی گفت: «من دارم روی خودم کار می‌کنم و امیدوارم دفعه بعدی بهتر باشم».

مدودف پس از راه یافتن به مسابقات مقدماتی اوپن امسال در واشنگتن و مونترال توانست بزرگترین عنوان زندگی حرفه‌ایش را ۱۲ روز پیش در سین‌سیناتی کسب کند. همه این پیروزی‌ها باعث شدند که او با امید بیشتری به فینال گرند اسلم امسال وارد شود.

این بازیکن روس یکی از امیدهای شکست دادن سه‌ بزرگ تنیس - نواک جوکوویچ، رافا نادال و راجر فدرر - در نیویورک است. این سه نفر توانسته‌اند به صورت مشترک یازده گرند اسلم اخیر را ببرند.

او که هنوز تا رسیدن به این عنوان، چهار پیروزی فاصله دارد، در یکی از نامعمول‌ترین اتفاقات اوپن آمریکا از هو کردن تماشاچیان استقبال کرد و در مصاحبه‌اش درخواست هو شدن بیشتر کرد.

او که در مسابقه بعدی با دومینیک کوپفر آلمانی روبرو خواهد شد گفت: «اول اینکه می‌توانم بگویم از همه‌تان به خطر انرژی‌ای که برای برد امشب بهم دادید، ممنونم. اگر شما اینجا نبودید احتمالا مسابقه را می‌باختم، چون خیلی خسته بودم. دیروز عضلاتم گرفته بود و بازی برایم امروز خیلی سخت بود».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش