نشست وزیران خارجه اسرائیل، آمریکا و امارات درباره توافق ابراهیم

وزیر خارجه اسرائیل روز سه‌شنبه به آمریکا سفر خواهد کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا- EDUARDO MUNOZ / AFP / POOL

وزارت خارجه ایالات متحده روز شنبه ۹ اکتبر اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آن کشور، هفته آینده با وزیران خارجه اسرائیل و امارات متحده عربی دیدار خواهد کرد تا در مورد پیشرفت‌های به دست آمده در توافقنامه ابراهیم و امنیت منطقه بحث و تبادل نظر کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن روز چهارشنبه ۱۳ اکتبر با یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات، دیدار می‌کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که وزرای خارجه سه کشور پیشرفت‌های حاصل از امضای توافقنامه ابراهیم در سال گذشته و نیز فرصت‌های آینده در خصوص همکاری و مسائل دوجانبه را، از جمله امنیت و ثبات منطقه، مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اورشلیم پست، آنتونی بلینکن پیش از این دیدار سه‌جانبه، جداگانه با وزیران خارجه اسراییل و امارات دیدار خواهد کرد.

یائیر لاپید از روز سه شنبه ۱۲ اکتبر  تا پنجشنبه ۱۴ اکتبر به ایالات متحده سفر خواهد کرد.

این اولین سفر لاپید از زمان تصدی پست وزارت امور خارجه اسراییل در ماه مه است.

توافقنامه ابراهیم به روند عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و چهار کشور امارات متحده عربی، بحرین، مراکش، و سودان  انجامید. لاپید به همه این کشورها جز سودان سفر کرده است.

در سپتامبر سال گذشته، رهبران اسرائیل، امارات، و بحرین،  توافقنامه ابراهیم را که به عنوان یکی از موفقیت‌های دیپلماتیک دولت دونالد ترامپ شناخته می‌شد، امضا کردند.