حذف گروه صنعتی ماموت و زیرمجموعه آن از فهرست‌ تحریم‌های آمریکا

دولت ترامپ در سال ۲۰۲۰ مجمتع صنعتی ماموت را تحریم کرده بود

سه تن از مدیران ماموت تیر ماه امسال ار فهرست تحریم آمریکا خارج شده بودند - عکس از تارنمای شرکت ماموت

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز جمعه در بیانیه‌ای از حذف نام گروه صنعتی ماموت ایران و زیرمجموعه‌های آن از فهرست تحریم‌های آمریکا خبر داد.

بر اساس این بیانیه، نام‌های گروه صنعتی ماموت و همچنین ماموت دیزل از فهرست تحریم‌های اداره کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه حذف شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا صنایع ماموت را سپتامبر سال گذشته به دلیل تولید محصولات با کاربرد دوگانه و مورد استفاده در برنامه موشکی ایران تحریم کرد.

نام سه تن از افراد مرتبط با این شرکت‌ها نیز همان زمان در فهرست‌ تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار گرفت؛ اما در تیر ماه امسال از فهرست حذف شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانیل بهزاد فردوس و مهرزاد مانوئل فردوس از مدیران گروه صنعتی ماموت و محمدرضا دزفولیان از مدیران ماموت دیزل بودند که از فهرست تحریم‌ها خارج شدند.

دولت آمریکا آن زمان گفت که این تصمیم در نتیجه تغییر رفتار یا تغییر وضعیت قابل تایید این افراد گرفته شده و ارتباطی با مذاکرات احیای برجام در وین ندارد.

در خرداد ماه نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی احمد قلعه بانی مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفت ایران و دو مدیر پیشین نفتی ایران را از فهرست تحریم‌ها خارج کرد.