انفجار مرگبار در مسجدی در مرکز شهر قندوز

در این انفجار دست‌کم ۱۰۰ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ نفر مجروح شده‌اند

منابع محلی می‌گویند انفجاری مرگبار در مرکز شهر قندوز رخ داده است. به گفته شاهدان عینی، این حادثه حوالی ساعت ۱۳:۲۰ به وقت محلی در مسجد سیدآباد قندوز به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این انفجار دست‌کم ۱۰۰ کشته و بیش از ۱۵۰ مجروح بر جای گذاشته است.

 خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع بیمارستانی اعلام کرده که بیش از ۵۰ نفر در این حادثه تروریستی جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی داعش خراسان مسئولیت حمله انتحاری مرگبار روز جمعه را برعهده گرفت

شاهدان عینی می‌گویند که انفجار ناشی از یک حمله انتحاری بوده که در مسجد اهل تشیع این شهر صورت گرفته است. تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که مردم سراسیمه از محل حادثه می‌گریزند. همچنین دیده می‌شود که جنگجویان طالبان در محل حادثه حضور دارند و مردم را از محل متفرق می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود این انفجار هنگام ادای نماز جمعه در این مسجد رخ داده است. به گفته شاهدان عینی، صدای آژیر آمبولانس‌ها در محل انفجار به گوش می‌رسد و نشان‌دهنده وجود تلفات در میان نمازگزاران است. ویدیویی از داخل مسجد که به‌تازگی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، چند پیکر تکه‌تکه و تعدادی زخمی را به تصویر می‌کشد؛ این ویدیو دست‌کم ۳۰ کشته در داخل مسجد را نشان می‌دهد که مردم در حال انتقال آنان‌اند.

پیش از این نیز نیروهای وفادار به داعش بارها به اماکن دینی اهل تشیع و مراکز فرهنگی و آموزشی آنان حمله کرده و صدها تن را در این حملات کشته بودند. هرچند این حملات به گروه طالبان نسبت داده می‌شد، این گروه همواره هرگونه دست داشتن در حملات به مراکز فرهنگی، دینی و آموزشی اهل تشیع را رد می‌کرد.