ترامپ را از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ منصرف کردند

بر اساس گزارش‌ها، در بحبوحه خروج آمریکا از افغانستان، ترامپ قصد داشت برنامه‌‌اش برای شرکت در دوره بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کند

مشاوران ترامپ به او گفته بودند چنین اقدامی ممکن است به تلاش‌های جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای لطمه بزند‌ـ Sean Rayford/AFP

بر اساس گزارش‌ها، در گرماگرم خروج پرهرج‌و‌مرج ایالات متحده آمریکا از افغانستان، دونالد ترامپ را از اعلام برنامه‌هایش برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ منصرف کرده‌اند.

به گزارش واشنگتن‌پست به نقل از دو منبع آگاه، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را که به‌رغم دو بار استیضاح در دوره اول ریاست‌جمهوری‌‌اش برای دوره دوم تمایل دارد، در ماه اوت، از اعلام «فوری» این خبر منصرف کردند.

با عقب‌نشینی ایالات متحده آمریکا از افغانستان و هم‌زمان با به قدرت رسیدن طالبان ظرف چند روز، تصاویری از هجوم هزاران نفر به فرودگاه کابل در تلاش مایوسانه برای خروج از این کشور منتشر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت بایدن با انتقادهای گسترده‌ای درباره نحوه مدیریت خروج از افغانستان روبه‌رو شد و از سوی دیگر، از آقای ترامپ هم به‌دلیل امضای توافق‌نامه پایان حضور ۱۸ ساله آمریکا در این کشور به‌شدت انتقاد شد.

اما مشاوران آقای ترامپ به‌جای آنکه به زمان‌بندی نامناسب اعلام چنین تصمیمی توجه کنند، به او گفتند چنین اقدامی ممکن است به تلاش‌های جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای لطمه بزند.

این منبع آگاه ناشناس به واشنگتن‌پست گفت: «مهم‌ترین نکته‌ای که بر آن تاکید کردیم و موفق شدیم، این بود که اگر دوباره مجلس نمایندگان یا سنا را به دست نیاوریم، پیروزی در انتخابات میان‌دوره‌ای برایش مهم نخواهد بود.»

در واقع ایما و اشاره‌های مکرر آقای ترامپ به احتمال حضور مجددش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ برای جمهوری‌خواهان گران تمام شده است، چرا که بسیاری از طرفدارانشان بدون اعلام تصمیم آقای ترامپ نمی‌توانند در مورد آینده خود تصمیم بگیرند.

کلی‌اَن کانوی درمصاحبه با واشنگتن‌پست گفت: «او به‌طور ضمنی به رای‌دهندگان ۲۰۲۴ گوشزد می‌کند تا زمانی که تصمیمش را اعلام نکند که قصد دارد چه کند، کسی نمی‌تواند گام مهمی بردارد.»

© The Independent