مشاغل غیرمنتظره‌ اعضای خاندان سلطنتی؛ از بازیگری تا طراح داخلی

بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی شانس خود را در نگارش کتاب امتحان کرده‌اند و برخی دیگر در دنیای هنر و مد فعال بوده‌اند

اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا، مشاغل متعددی را در کنار زندگی سلطنتی خود تجربه کرده‌اند - Daniel LEAL-OLIVAS / AFP

آن‌ها شاید اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا باشند اما این بدان معنی نیست که ویندزورنشین‌ها در مشاغل مختلف خارج از زندگی سلطنتی خود شرکت نداشته‌اند.

در واقع، بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی هم در گذشته و هم امروز، در عرصه‌های مختلفی کار کرده‌اند؛ از شاهزاده دایانا که در مهدکودک مربیگری می‌کرد تا دوشس ساسکس که یکی از نقش‌آفرینان اصلی سریال درام و حقوقی «دادخواست‌ها» (Suits) در ایالات متحده، بود.

علاوه بر این، بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی شانس خود را در نگارش کتاب امتحان کرده‌اند و برخی دیگر در دنیای هنر و مد فعال بوده‌اند.

در ادامه هر آنچه باید درباره مشاغل غیرسلطنتی اعضای خاندان سلطنتی در سال‌های گذشته بدانید، آورده شده است:

مگان مارکل بازیگر هالیوود بود

پیش از آشنایی با شاهزاده هری، مگان مارکل در سریال محبوب «دادخواست‌ها» در ایالات متحده در نقش ریچل زین را بازی کرد. ریچل در این سریال با مایکل راس، که پاتریک جی آدامز نقش او را ایفا می‌کرد، رابطه‌ای همیشگی اما توام با قهر و آشتی داشتند.

مگان هفت فصل در این برنامه حضور داشت و بعد از آن بازیگری را کنار گذاشت و کنار شاهزاده هری، همسر فعلی خود، به یک عمر خدمت متعهد شد.

با وجود این، سال گذشته (۲۰۲۰) این زوج از نقش‌ خود در خاندان سلطنتی کناره‌گیری کردند و از آن زمان کارهای بشردوستانه خود را توسعه داده‌اند و در عین حال در مستندها و پروژه‌های مختلف رسانه‌ای کار کرده‌اند.

شاهدخت یوژنی برای یک گالری هنری کار می‌کند

شاهدخت یوژنی شاید به اندازه سایر اعضای خاندان سلطنتی در مرکز توجه نباشد ولی او یازدهمین نفر در صف تاج و تخت است و در نهاد سلطنت فردی مهم تلقی می‌شود.

او علاوه بر انجام وظایف سلطنتی، معاون مدیر گالری هنری «هازر اند ویرت» (Hauser & Wirth) در لندن است و به نشریه «هارپرز بازار»(Harper’s Bazaar) گفته است که او در این شغل در «برنامه‌ریزی برای پروژه‌های ویژه» گالری و «حمایت از هنرمندان در این گالری و برگزاری مراسم‌ها» مشارکت می‌کند.

کیت میدلتون در فروشگاه جیگساو (Jigsaw) کار می‌کرد

قبل از ازدواج با شاهزاده، کیت میدلتون به عنوان خریدار زیورآلات برای فروشگاه جیگساو کار می‌کرد. کیت که آن زمان ۲۴ سال داشت، یک سال در این فروشگاه زنجیره‌ای مد کار می‌کرد تا آنکه برای کار به «پارتی پیسز»(Party Pieces)، یک شرکت برگزارکننده مراسم، رفت که والدین او، کارول میدلتون و مایکل میدلتون، آن را اداره می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوشس کورنوال به عنوان طراح داخلی کار می‌کرد

قبل از ازدواج کامیلا با شاهزاده چارلز، او ظاهرا برای شرکت طراح دکوراسیون داخلی «کولفکس اند فاولر» (Colefax and Fowler) کار می‌کرد.

به گزارش نشریه ساندی تایمز، کامیلا بعد از آنکه به دلیل شرکت در مهمانی شب، یک روز صبح دیر سر کار حاضر شد، از شغل خود به عنوان دستیار در این شرکت اخراج شد.

ایموجین تیلور، همکار سابق دوشس، در مصاحبه با این نشریه گفت: «تازه‌کارهای زیادی نظیر کامیلا برای ما کار می‌کردند.»

او با اشاره به رئیس خود که در آن زمان به تندخویی معروف بود، گفت: «دوشس کورنوال یکی از دستیاران رئیس بود و قربانی همین تندخویی او شد... ظاهرا روز بعد از آنکه به مهمانی رقص رفته بود، دیر سر کار آمد.»

شاهدخت دایانا در یک مهدکودک کار می‌کرد

شاهدخت فقید ولز وقتی قرارهای عاشقانه با همسر آینده خود، شاهزاده چارلز، را آغاز کرد، در یک مهدکودک کار می‌کرد.

دایانا وقتی در سال ۱۹۸۰ به عنوان دستیار مربی در مهدکودک یانگ انگلند در پیملیکو استخدام شد، تنها ۱۸ سال داشت. او در ۱۹ سالگی با شاهزاده چارلز نامزد کرد.

در مصاحبه‌ای به مناسب نامزدی با شاهزاده چارلز، او در پاسخ به سوالی درباره انتخاب شغل یاد شده، گفت: «چون عاشق کودکانم. این واقعا دلیلش بود. واقعا خیلی خوشایند به نظرم می‌رسید.»

شاهزاده ویلیام خلبان آمبولانس هوایی بود

شاهزاده ویلیام هم در سال‌های گذشته مشاغل متعددی داشته است. او در ارتش خدمت کرده و سه سال خلبان تفحص و امداد آراف‌ای (RAF- نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا) بوده است. او در عین حال خلبان آمبولانس هوایی هم بود.

بین مارس ۲۰۱۵ تا ژوییه ۲۰۱۷ دوک با هلیکوپترهای آمبولانس هوایی ایست انجلین برای ماموریت‌‌های اورژانس پزشکی پرواز می‌کرد.

او در سال ۲۰۱۶ در این‌باره گفت: «وقتی کلاه آمبولانس هوایی را سرم می‌گذارم و اینجا می‌آیم و پرواز می‌کنم، عضوی از این تیمم.»

سارا فرگوسن کتاب می‌نویسد

دوشس یورک نویسنده‌ای شناخته‌شده است و چند کتاب از جمله یک کتاب خاطرات، یک رمان، یک راهنمای کاهش وزن و چندین کتاب کودک نوشته است.

آخرین کتاب او که «قلب او برای قطب‌نما» نام دارد، عاشقانه‌ای تاریخی است که در لندن ۱۹۶۵ اتفاق می‌افتد و داستان زندگی «بانوی آزاداندیش، مارگارت مونتاگو داگلاس اسکات» است که زندگی سلطنتی را ترک کرد تا رویاهای خود را پی بگیرد.

شاهزاده هری در ارتش بریتانیا خدمت کرده است

قبل از آشنایی با مگان، شاهزاده هری خود را وقف ارتش بریتانیا کرده بود و ۱۰ سال آنجا خدمت کرد و به درجه کاپیتانی رسید و دو دوره در افغانستان حضور داشت.

او همچنین در برخی از پروژه‌ها و طرح‌های ارتش شرکت کرد؛ از جمله داوطلب شدن برای واحد بازیابی کارکنان در لندن، دویدن با سربازان مجروح تا قطب جنوب در منطقه جنوبگان و حمایت از تعدادی از چالش‌های ماجراجویانه از طریق بنیادش، اندیور.

© The Independent

بیشتر از زندگی