سر الکس فرگوسن، رونالدو را به سزار تشبیه کرد

رونالدو به بازیکنی تبدیل شده که توانسته سه گل پیروزی‌بخش را پس از دقیقه ۹۰ وارد دروازه حریفان کند

سر الکس فرگوسن، اسطوره باشگاه منچستر یونایتد و کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی این باشگاه  - JACK TAYLOR / AFP

کریستیانو رونالدو، مهاجم گلزن و فوق ستاره پرتغالی تیم فوتبال منچستر یونایتد، با گلزنی در رقابت‌های لیگ قهرمانان مقابل تیم ویارئال در دقایق پایانی بازی که به فرگی تایم نیز مشهور است موفق شد علاوه بر کسب پیروزی برای تیمش یک رکورد دیگر را در این رقابت‌ها ثبت کند.

تیم فوتبال منچستر یونایتد در سال‌های دور با هدایت فرگوسن بارها در دقایق پایانی و وقت‌های اضافه مقابل حریفانش موفق به کسب پیروزی می‌شد و به همین دلیل این دقایق از بازی برای آن‌ها به این نام معروف شده است.

رونالدوی ۳۶ ساله موفق شد با انجام ۱۷۸ مسابقه در رقابت‌های لیگ قهرمانان از رکورد ایکر کاسیاس، دروازه‌بان پیشین رئال مادرید، عبور کند و به تنهایی رکوردار این مسابقات لقب گرفت. او همچنین با ۳۶ سال سن بعد از برایان رابسون به دومین گلزن مسن منچستر یونایتد در رقابت‌های لیگ قهرمانان تبدیل شد.

رونالدو همچنین در این رقابت‌ها به بازیکنی تبدیل شد که توانسته سه گل پیروزی‌بخش را پس از دقیقه ۹۰ وارد دروازه حریفان کند و با این رکورد در کنار سرخیو آگوئرو قرار گرفت. سر الکس فرگوسن معتقد است که این پیروزی‌های به دست آمده در منچستر در بازی‌های اخیر همگی به دلیل حضور این بازیکن ارزشمند است. رونالدو در پنج مسابقه‌ای که برای تیم یونایتد به میدان رفته موفق به زدن پنج گل شده است.

سر الکس فرگوسن، اسطوره باشگاه منچستر یونایتد، به تازگی در اظهار نظر عجیبی رونالدو را به سزار، یکی از سرداران و جنگجویان رم، تشبیه کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرگوسن می‌گوید: «این فوق‌العاده است، بازگشت پس از دوازده سال! بازگشت او مانند ورود سزار به رم پس از فتح و پیروزی بود که می‌گفت آمدم، دیدم، فتح کردم. اگر استادیوم جا داشت بدون شک می‌توانستیم شاهد حضور یک میلیون نفر داخل ورزشگاه باشیم. هزاران نفر برای دیدن او بیرون استادیوم حضور داشتند. این بازگشت برای ما و همه هواداران یونایتد شگفت‌انگیز بود، ما میلیون‌ها هوادار در سراسر دنیا داریم. وقتی او به این جا آمد به روند یادگیری سرعت بخشید. او با سرعتی باورنکردنی به سمت مدافعان حریف حمله می‌کرد. من فکر می‌کنم که رونالدو با تمایل و شوق به پیروزی به دنیا آمده است. او خودش را فدا کرد تا بهترین باشد. من به یاد دارم که قرار بود با آرسنال بازی کنیم و باران شدیدی در مجموعه تمرینی یونایتد می‌بارید. رونالدو همیشه پس از تمرینات در زمین می‌ماند تا بیشتر کار کند. من به او گفتم به داخل رختکن برود چون فردا بازی داشتیم و زمین بیش از حد خیس بود. وقتی به دفترم رفتم به زمین نگاه کردم و دیدم بار دیگر به زمین تمرین برگشته است. هیچ بحثی نکردم. نمی‌توانم چیزی به او بگویم چرا که همیشه مرا شکست می‌داد. می‌دانستم که به بازیکن بزرگی تبدیل خواهد شد و باشگاه بزرگ رئال مادرید باعث رشد و شکوفایی هرچه بیشترش شد. رئال باشگاه بزرگی است و من نمی‌توانستم جلو رفتنش را بگیرم چون هر بازیکن آرزوی این را دارد که در رئال مادرید بازی کند.»

اما با توجه به گلزنی‌های رونالدو در این پنج مسابقه برای یونایتد به نظر می‌رسد آمار و ارقام ارائه شده زیاد برایش مطلوب نیست و او به عنوان تنبل‌ترین مهاجم حال حاضر در لیگ برتر انگلستان معرفی شده است. رونالدو در این آمار ضعیف‌ترین عملکرد در پرس کردن بازیکن مقابل خود را به ثبت رسانده است و در فوتبال مدرن دفاع تیمی در یک مسابقه از خط حمله شروع می‌شود و اگر بازیکنان مهاجم به موقع اقدام به پرس کردن مدافعان حریف نکنند، نمی‌توانند در مالکیت توپ دست بالا را داشته باشند اما به نظر می‌رسد یکی از مشکلات یونایتد در اغلب مسابقات تنها ماندن رونالدو در خط حمله این تیم است و او با این سن و سال نمی‌تواند به‌ تنهایی خودنمایی کند. حضور گرینوود جوان و بی‌تجربه نیز در چند مسابقه اخیر یونایتد به شدت این تیم را در قسمت هجومی دچار مشکل کرده است و یونایتدی‌ها امیدواند تا با بازگشت کاوانی و مارکوس راشفورد به ترکیب اصلی فرصت بیشتری برای هنرنمایی رونالدو به وجود بیاید.

بیشتر از فوتبال