فرمانده ریگستانی: مبارزه و مقاومت در برابر طالبان ادامه دارد

صالح محمد ریگستانی، از فرماندهان برجسته جبهه مقاومت ضد طالبان، در تازه‌ترین پیامش می‌گوید که مبارزات ما در برابر طالبان ادامه دارد.

فرمانده ریگستانی با انتشار یک پیام ویدیویی که در آن با جمعی از هم‌سنگرانش در کوه‌پایه‌های پنجشیر قدم می‌زند با خواندن بیت «آی جوانی زود رفتی از برم یادت به خیر؛ تا تو بودی نزد خوبان اعتباری داشتم»، می‌گوید: «با جمعی از هم‌سنگرانم در آخرین نقطه‌ کوتل آرزو (کوه‌های پنجشیر) قرار داریم که ارتفاع آن بسیار بلند است و اکسیژن کمی دارد اما باز هم مقاومت ادامه دارد و به راه خود ادامه می‌دهیم.» 

آقای ریگستانی هم‌زمان که از سختی‌ها، بلندی‌ها، سردی‌ها و کمبود اکسیژن کوه‌پایه‌هایی که در آن‌ها قدم می‌زند سخن می‌گوید از شجاعت هم‌سنگرانش نیز می‌گوید و یادآور می‌شود: «مبارزان ما همه‌جا حضور دارند و پرچم مقاومت را نیز با خود دارند. زنده باد مجاهدین، زنده باد مقاومت.» 

صالح محمد ریگستانی پس از تصرف پنجشیر به دست طالبان نیز دست از مبارزه برنداشت و همراه با گروهی از هم‌سنگرانش به کوه‌های بلند پنجشیر رفت. او از همان زمان تاکنون چندین پیام تصویری منتشر کرده است و در همه آن‌ها تاکید کرد: «تا زنده‌ایم تسلیم طالبان نمی‌شویم و به مبارزات خود ادامه می‌دهیم تا افغانستان به صلح، ثبات و استقلال واقعی برسد.»

او (ریگستانی) با جمعی از هم‌سنگرانش همراه با «جبهه مقاومت» به رهبری احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، در برابر طالبان ایستادگی کرده و می‌جنگند.

احمد مسعود که رهبری جبهه مقاومت را برعهده دارد، پس از تشکیل این جبهه بارها از طالبان خواست که دست از جنگ، کشتار و ویرانی افغانستان بر دارد تا از طریق مذاکره و گفت‌وگو به توافق برسند تا افغانستان دیگر شاهد جنگ، کشتار و روزهای تاریک نباشد.

طالبان اما به خواسته او توجهی نکرد و به پنجشیر، زادگاه احمد مسعود، نیز حمله کرد و آنجا را تصرف کرد. با تصرف پنجشیر جنگ خاموش نشد و مبارزان مقاومت به کوه‌های این استان رفتند و آقای مسعود نیز گفت تا افغانستان را به صلح، ثبات و یک نظام همه‌شمولی که همه افغان‌ها بتوانند در آن سهم داشته باشند نرساند، دست از مبارزه بر نمی‌دارد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمد مسعود، تاکنون چندین مصاحبه صوتی و تصویری با رسانه‌های بین‌المللی داشته است و در هر یک از آن‌ها تاکید کرده است که تا رسیدن افغانستان به صلح و ثبات پایدار به مبارزه خود ادامه می‌دهد و اجازه نخواهد داد که طالبان یک نظام افراطی و مستبد را به مردم افغانستان تحمیل کند.   

شمار زیادی از شهروندان افغانستان در داخل و خارج از این کشور نیز حمایتشان را از جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود اعلام کرده‌اند و از جامعه جهانی خواسته‌اند که حامی آقای مسعود باشد تا طالبان و حامیان تروریست این گروه نتوانند افغانستان را به گذشته‌ای تاریک برگردانند و حقوق سایر اقوام این کشور را پایمال کنند.

نذیر که ساکن کابل است، می‌گوید: «جبهه مقاومت ملی برای آزادی، سربلندی و حقوق سایر اقوام افغانستان و به ویژه در برابر گروه‌های تروریستی بین‌المللی مبارزه می‌کند. جهان نباید در این زمینه خاموش باشد و مبارزات این مردان راستین را نادیده بگیرد و صدای حق‌طالبانه مردم را نشنود. احمد مسعود باید حمایت شود تا طالبان از خودکامگی، استبداد، ظلم و حذف اقوام دیگر دست بردارد.»

توریالی حامی دیگر جبهه مقاومت می‌گوید: «صدها سال است که افغانستان در جنگ می‌سوزد و میلیون‌ها شهید داده است. ما خواهان نظامی هستیم که همه‌شمول باشد و زن و مرد، ازبک، هزاره، تاجیک، پشتون همه بتوانند در آن کار کنند و افغانستان را به سوی ترقی و پیشرفت ببرند. طالبان در روز نخست نشان داد که به هیچ قوم دیگری احترام و باور ندارد و به زور می‌خواهد حکومت کند. اگر ترس جبهه مقاومت نباشد تا یک سال آینده سایر اقوام را از کشور بیرون می‌‌کند. جبهه مقاومت باید حمایت شود تا افغانستان به صلح و ثبات واقعی برسد.»

گفتنی است که جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز بارها از جامعه جهانی خواسته است که طالبان را به رسمیت نشناسد و در کنار آن از این حرکت مردمی (جبهه مقاومت ملی) حمایت کند و اجازه ندهد که طالبان به واسطه حامیان خارجی خود به هر جنایت و ظلمی دست بزند.

اکنون بیش از یک ماه از اعلام دولت جدید طالبان در افغانستان می‌گذرد، اما تاکنون هیچ کشور خارجی این گروه را به رسمیت نشناخته‌ است. هرچند تلاش‌های رهبران طالبان در این زمینه به شدت جریان دارد اما تا به امروز بی‌نتیجه بوده است.