وزیر خارجه بریتانیا خواستار پایان دادن به «حبس ناعادلانه» مراد طاهباز شد

لیز تراس از حکومت ایران خواست «فورا رفتار ظالمانه» با آقای طاهباز را متوقف کند

وزیر خارجه بریتانیا همچنین گفت در دیدار هفته گذشته‌اش با وزیر خارجه ایران در نیویورک در مورد پرونده مراد طاهباز صحبت کرده-JUSTIN TALLIS / AFP

وزیر خارجه بریتانیا روز جمعه در بیانیه‌ای به مناسبت تولد مراد طاهباز، شهروند بریتانیایی ایرانی‌تبار که در ایران زندانی است، خواستار آزادی فوری او شد.

لیز تراس در این بیانیه نوشت، مراد طاهباز «در حالی امروز ۶۶ ساله می‌شود که او یک بار دیگر در سالروز تولد خود در حبس ناعادلانه به سر می‌برد.»

وی در ادامه از حکومت ایران خواست «فورا رفتار ظالمانه» با آقای طاهباز را متوقف کند و اجازه دهد به خدمات درمانی و پزشکی مناسب دسترسی داشته باشد.

وزیر خارجه بریتانیا همچنین گفت در دیدار هفته گذشته‌اش با وزیر خارجه ایران در نیویورک در مورد پرونده مراد طاهباز صحبت کرده و به بازگرداندن او به خانه متعهد است.

مراد طاهباز فعال محیط زیست است که تابعیت بریتانیا و آمریکا را دارد و در بهمن ۱۳۹۶ همراه چند فعال محیط زیست دیگر به اتهام «جاسوسی» بازداشت شد.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی او را بعدا به ۱۰ سال حبس محکوم کرد.

علاوه بر مراد طاهباز، نازنین زاغری ، انوشه آشوری و مهرداد رئوف نیز دیگر شهروندان بریتانیایی ایرانی‌تبار هستند که در ایران در زندان به سر می‌برند.

بیشتر از جهان