وزیر سابق در صحن مجلس مالاوی با تپانچه‌ به سر خود شلیک کرد

جایگزین نشدن خودرو اداری آسیب دیده دلیل خودکشی این مرد پنجاه ساله بود

ساختمان پارلمان مالاوی- AMOS GUMULIRA / AFP

به گفته مقام‌ها، یکی از وزرای سابق دولت مالاوی روز پنجشنبه در مجلس این کشور خودکشی کرده است.

کلمنت چیوایا، ۵۰ ساله، با تپانچه‌ای که در صندلی‌چرخ‌دار خود مخفی کرده بود، جلو چشم فیونا کالمبا، منشی مجلس، گلوله‌ای به سر خود شلیک کرد.

پلیس گفت که آقای چیوایا قبل از خودکشی یادداشتی نوشته و به مشاجره دو ساله با مقام‌های مجلس مبنی بر اینکه چه کسی باید خسارت وارده به ماشین او را پرداخت کند، اشاره کرده است.

او گفت که از مجلس خواسته بود ماشین او را تعویض کنند و اصرار داشت که این کار [به حکم قانون] باید انجام می‌شد. دادگاهی نیز رای داده بود که مجلس باید خودروی او را جایگزین کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در سال ۲۰۱۹ در پایان دوره پنج ساله وزارت خود، این ماشین را از مجلس خریداری کرد اما مقام‌ها واگذاری مالکیت به وی را به تاخیر انداختند که به بی‌اعتبار شدن بیمه‌نامه در زمان تصادف شش ماه بعد او، منجر شد.

در این وسیله نقلیه تغییراتی داده شده بود تا به آقای چیوایا که در کودکی فلج اطفال گرفته بود، اجازه دهد آن را براند.

پلیس گفته که یادداشت خودکشی را در تلفن همراه آقای چیویا پیدا کرده است و او لحظاتی قبل از خودکشی، در مقابل چشمان منشی مجلس در دفتر کار او، آن پیام را در واتساپ به او ارسال کرده است: «من آدم خشنی نیستم. گرچه آسیب رساندن به دیگران با وسایلی که در اختیار دارم، آسان‌تر است اما نمی‌خواهم این میراث من باشد. مجلس احساس می‌کند جسارت این را دارد که آنچه را که متعلق به من است از من دریغ کند و من باید بروم و به آن‌ها التماس کنم. دیگر طاقتم طاق شده است. با تپانچه‌ای کاملا پر می‌توانستم این افراد را بکشم، اما تنها می‌روم.»

مجلس اعلام کرد است که هنگام عبور آقای چیوایا از دستگاه فلزیاب‌ در ورودی زنگ هشدار به صدا درآمده، اما ماموران امنیتی گمان کرده‌اند که این صندلی چرخ‌دار وی است. مجلس گفت که امنیت را در اطراف ساختمان افزایش می‌دهد.

آقای چیوایا در سال ۲۰۰۴ نماینده مجلس شد و سپس به عنوان نایب رئیس فعالیت کرد.

گزارش تکمیلی توسط آسوشیتدپرس

© The Independent

بیشتر از جهان