امام جمعه شیراز: مواضع دولت آذربایجان به نفع اسرائیل است

آذربایجان روابط خوبی با اسرائیل دارد و این موضوع برای مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، نگران‌کننده است

لطف الله دژکام، امام جمعه شیراز - عکس از اعتماد آنلاین

نماینده علی خامنه‌ای در شیراز با ادعای اینکه مواضع دولت آذربایجان به نفع اسرائیل در واقع نادیده گرفتن ملت خودشان است، گفت: «دشمن خیلی تلاش می‌کند که ما را با مسئله‌ای درگیر کند تا منافع عمومی کشور تأمین نشود، لذا باید بیدار باشیم، البته که امروز از حیث قدرت نظامی با کشورهای اطراف خودمان قابل تهدید نیستیم و هیچ کس نمی‌تواند نگاه چپ به نیروهای مسلح ما داشته باشد.» 

به گزارش فارس، لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه ضمن حمایت از مبارزه با اسرائیل و اظهار اینکه «جریان مقاومت در جهان اسلام، مقاومت برای غصب سرزمین فلسطین است» گفت حرف این است که چرا کشورهای اروپایی و آمریکا به زور یک دولت غاصب را در این سرزمین حمایت می‌کنند. 

او در بخشی دیگر از سخنانش با ادعای اینکه «نابودی اسرائیل قطعی است»، افزود استکبار جهانی با همدستی اسرائیل می‌خواهد این مسئله را به تأخیر بیندازند وگرنه خود می‌دانند که در شرف نابودی هستند. 

آذربایجان روابط خوبی با اسرائیل دارد و این موضوع برای مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان همسایه آذربایجان و دشمن اسرائیل، نگران‌کننده است. بسیاری معتقدند آذربایجان در جنگ با ارمنستان با کمک پهپادها و سلاح‌هایی که اسرائیل در اختیارش گذاشت، برتری نظامی پیدا کرد و توانست پیروز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، نیز در حاشیه رزمایش روز جمعه، با اشاره به حضور اسرائیل در منطقه، گفت: «در این منطقه ما یک عنصر ناخوانده و برهم زننده امنیت را داریم که از جای دیگر آمده و آن رژیم نامشروع صهیونیستی است و از موقعی که این رژیم آمده، حساسیت ما به این مرز افزایش یافته، فعالیت آنها در اینجا کاملاً در رصد ما است.» 

در هفته‌های اخیر تنش میان جمهوری آذربایجان و ایران بالا گرفته است. ماجرا از اختلاف دو کشور بر سر یک مسیر اصلی ترانزیت کالا میان ایران و کشور همسایه ارمنستان، بازداشت دو راننده ایرانی و متوقف کردن و دریافت عوارض عبور از کامیون‌های ایرانی به دلیل ورود به خاک آذربایجان آغاز شد. پس از آن گزارش‌هایی از انتقال نیروها و تجهیزات نظامی ایران به منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان و برگزاری رزمایش نیروی زمینی ارتش منتشر شد و الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان، از برگزاری این رزمایش نظامی به‌شدت انتقاد کرد.