مارلون براندو و راز گریه‌های مایکل جکسون

براندو: وقتی از مایكل جكسون در مورد روابط جنسی پرسیدم زد زیر گریه

VINCENT AMALVY / AFP

در آواپخش جدیدی كه به‌تازگی منتشر شده است، «مارلون براندو» و «مایكل جكسون» درباره تمایلات جنسی، روابط جنسی و اتهام سو استفاده جنسی از كودكان به این خواننده پاپ، با هم حرف زده‌اند.

به گزارش نشریه لس‌آنجلس تایمز، این دو چهره سرشناس در سال ۱۹۹۴ كه «جكسون» در پیوند با اتهام آزار جنسی كودكان تحت بازجویی بود، با هم دیدار کردند. جزییات این مكالمه در آواپخش «داستان‌های تلفنی: محاكمه مایكل جكسون» آمده است و برگرفته از رونوشت شهادت‌نامه‌ای مورد تایید «لورن وایس»، قاضی دادگاه عالی لس‌آنجلس است كه «برندن اوگبورن»، یكی از تولیدكنندگان- تهیه‌كنندگان این آواپخش، آن را به‌دست آورده است. خانم وایس زمانی که از «جكسون» بازجویی كرد، مدت ۲۳ سال بازپرس بخش لس‌آنجلس كانتی بود. 

بازپرس‌ها شایعاتی در مورد «روابط وی‍ژه» بین ستاره فیلم «پدرخوانده» و سلطان موسیقی پاپ شنیده بودند و در اخبار آمده بود كه جكسون به براندو رقص یاد می‌دهد و براندو هم به وی فوت و فن هنرپیشگی را می‌آموزد.

«براندو» كه در سال ۲۰۰۴ درگذشت، مدعی بود كه حین صرف شام با جكسون در مزرعه وی به نام «ناكجاآباد»، راجع به تمایلات جنسی وی و روابط بد او با پدرش، «جو جكسون»، صحبت كردند و جزییات آن صحبت‌ها در رونوشت سخنان براندو مطرح شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«اوگبورن» می‌گوید «براندو» به دلایل قاطع متعددی، با افراد دیگری كه راجع به جكسون حرف زده‌اند، تفاوت دارد: «مشهور بود، آن‌قدر ثروت داشت كه به هیچ چیز احتیاج نداشته باشد و او نیز مثل مایكل جكسون آدم عجیب و غریبی بود. بنابراین به نظر من چون آدم عجیب و غریبی بود، در این دنیای عجیب و غریب، از یک آدم عجیب و غریب دیگر هم شناخت داشت».

«اوگبورن» در مورد این دست‌نوشته افزود: «احساس می‌كردم مایه دردسر شود. اگر براندو الان زنده بود، باید اسمش را حذف می‌كردیم».

بخش‌هایی از قابل‌توجه‌ترین اظهارت براندو در این آواپخش:

ازش پرسیدم آیا هنوز دست نخورده است؟ بفهمی نفهمی خندید و بازی در آورد. ‌مرا براندو صدا می‌زد. گفت، ای بابا، براندو. من هم گفتم، خب، برای ارضای میل جنسی چه كار می‌كنی؟ ناراحت و دستپاچه شد.

گفت که از پدرش بیزار است و زد زیر گریه. عقب‌نشینی كردم و شروع كردم به صورت كج‌دار مریز سر صحبت را باز کردن. فهمیدم كه زندگی دردسرسازی دارد. به هر حال در ناكجاآبادِ ناكجاآباد زندگی می‌كرد.

داشتیم راجع به عواطف انسان‌ها حرف می‌زدیم و این‌که از چی سرچشمه می‌گیرند. از طرز رفتارش می‌توانستم ببینم... طرز صحبت کردنش برای مردی ۳۵ ساله كه هم‌سن بزرگ‌ترین پسر من بود، غریب و نامانوس بود. دوست نداشت بدو بیراه بگویم.

گفتم خب باشد، دوستانت چه كسانی هستند؟ گفت، دوستی هم‌سن خودم ندارم. از هم‌سن‌های خودم خوشم نمی‌آید. گفتم، آخر چرا؟ گفت، نمی‌دانم. نمی‌دانم. چنان گریه‌ای می‌كرد كه ... سعی كردم آرامش كنم. سعی كردم هر طوری كه می‌توانم كمكش كنم.

با این طرز رفتاری كه ادامه داشت، به نظرم این نتیجه‌گیری كاملا منطقی بود که بعید نیست با بچه‌ها كارهایی بکند. حس من این است که می‌ترسید جواب بدهد.

جكسون دو بار به اتهام آزار جنسی كودكان تحت بازجویی قرار گرفت. در سال ۱۹۹۴ دادگاهی نشد، در سال ۲۰۰۵ محاكمه شد و از تمام اتهامات تبرئه شد.

قسمت آخر «داستان‌های تلفنی» روز یك‌شنبه اول سپتامبر در محیط آواپخش «لومیناری» پخش می‌شود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از موسیقی