شکست یونایتد و چلسی، لیورپول را صدرنشین کرد

منچسترسیتی عملا تیم برتر میدان بود و فرصت‌های متعددی را برای گلزنی از دست داد

رونالدو نتوانست حتی یک شوت در چهارچوب به دروازه تیم میهمان شلیک کند - Paul ELLIS / AFP

هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان برای سیتیزن‌ها بسیار دلچسب بود چراکه پپ به همراه شاگردانش موفق شدند با شکست چلسی آن‌هم در لندن و ورزشگاه استمفورد بریج انتقام فینال لیگ قهرمانان را بگیرند.

این نخستین پیروزی پپ مقابل چلسی بود که توخل هدایت آن را بر عهده داشت. گابریل ژسوس در نیمه دوم تنها گل این بازی را برای سیتی به ثمر رساند تا آن‌ها با این پیروزی خود را در بالای جدول و در جمع مدعیان قرار دهند.

در این مسابقه منچسترسیتی عملا تیم برتر میدان بود و فرصت‌های متعددی را برای گلزنی از دست داد. پپ در پایان بازی گفت: «بازیکنانم در این مسابقه نشان دادند که بی دلیل نیست که هواداران اینقدر به آن‌ها اعتماد دارند، ما نمایشی مقتدرانه و عالی داشتیم واجازه ندادیم تیم چلسی بازی همیشگی خودش را به نمایش بگذارد.»

توماس توخل نیز که پس از این باخت صدرنشینی جدول را از دست داد، گفت: «ما مستحق این شکست بودیم چراکه هیچ یک از بازیکنان در حد و اندازه خودشان بازی نکردند و بازی خوبی را ارایه نکردیم.»

اما این شکست در هفته ششم فقط مختص تیم چلسی نبود و یونایتد یکی دیگر از تیم‌های صدرنشین که در اولدترافورد میزبان استون ویلا بود، با ارایه یک بازی به نسبت ضعیف در خانه یک بر صفر مغلوب شد.

این سومین شکست تیم فوتبال منچستریونایتد در ۱۰ روز اخیر است که می‌تواند جایگاه سولسشر مربی این تیم را به خطر بیندازد. در این مسابقه رونالدو نیز از ابتدا برای شیاطین سرخ بازی می‌کرد، اما نتوانست حتی یک شوت در چهارچوب به دروازه تیم میهمان شلیک کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سولسشر در این مسابقه کاوانی و سانچو را نیز در اختیار داشت، اما ترجیح داده بود آن‌ها را از ابتدا در ترکیب اصلی قرار ندهد و گرینوود مانند بازی‌های قبلی در نوک حمله بازی می‌کرد و در این مسابقه نیز نمایش بسیار ضعیفی داشت و خودخواهانه تمام موقعیت‌های یونایتدی‌ها را از دست داد.

از دست دادن پنالتی برونو فرناندز نیز در دقیقه نود مسابقه آن‌هم در حضور رونالدو کام هواداران را بیشتر تلخ کرد و آن‌ها پس از ۱۲ سال مقابل استون ویلا در اولدترافورد شکست خوردند.

علاوه بر این شکست تلخ، این مسابقه دو مصدوم هم برای آن به جا گذاشت و دو مدافع ارزشمند تیم یعنی لوک شاو و هری مگوایر به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شدند.

رونالدو پس از این شکست پیامی در اینستاگرام خود منتشر کرد و گفت: «این تازه ابتدای کار است. رقابتی در حد و اندازه لیگ برتر بسیار دشوار است و هر امتیاز اهمیت دارد! ما باید فورا واکنش نشان دهیم. روی پای خودمان بایستیم و قدرت واقعی‌مان را نشان بدهیم.»

توقف چلسی و منچستریونایتد باعث شد تا لیورپول که با آن‌ها هم‌امتیاز بود به صورت خودکار صدرنشین شود. آن‌ها می‌توانستند با پیروزی مقابل تیم تازه‌ صعودکرده برنتفورد به لیگ برتر با اختلاف سه امتیازی صدرنشین رقابت‌ها شوند اما تیم جسور برنتفورد نیز با ارایه یک بازی دیدنی موفق شد تا لیورپول یورگن کلوپ را با نتیجه تساوی ۳ بر ۳ متوقف کند.

لیورپول در این مسابقه سه بار پیش افتاد، اما زنبورها هر سه بار به سرعت بازی را به تساوی کشیدند تا نشان دهند در این فصل قصد دارند در خانه همه تیم‌های قدرتمند را شگفت‌زده کنند.

برنتفورد در این فصل از رقابت‌ها و در نخستین مسابقه لیگ برتر موفق شده بود آرسنال را نیز شکست دهد و این بار نوبت قرمزها بود که مقابل آن‌ها متوقف شوند، اما لیورپول در نهایت موفق شد با به دست آوردن این یک امتیاز، با ۱۴ امتیاز به تنهایی در صدر جدول رقابت‌ها قرار بگیرد.  

بیشتر از فوتبال