خروج قطار از ریل در مونتانای آمریکا دست‌کم سه کشته برجای گذاشت

بیش از ۵۰ نفر در سانحه خروج هفت واگن قطار امترک در مسیر شیکاگو به سیاتل مصدوم شدند

بعضی مسافران قطار تصاویری از واگن‌های آسیب‌دیده و مسافران تخلیه‌شده در رسانه‌های مجازی منتشر کرده‌اند- تصویر از حساب توییتر @jacob_cordeiro

خارج شدن یک قطار امترک از ریل در نزدیکی شهر جاپلین ایالت مونتانای آمریکا دست‌کم سه کشته و ۵۰ مصدوم برجای گذاشت.

بنابر اعلام مقام‌های پلیس محلی، این قطار که در مسیر شیکاگو و سیاتل حرکت می‌کرد، حدود ساعت چهار بعدازظهر روز شنبه، سوم مهرماه، در شمال ایالت مونتانانای آمریکا از ریل خارج شده است و در این حادثه سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر بیانیه شرکت راه‌آهن امترک، این قطار با ۱۰ واگن و دو لوکوموتیو حامل ۱۴۶ مسافر و ۱۶ خدمه بود و هفت واگن آن در نزدیکی شهر جاپلین در شمال ایالت مونتانای‌ آمریکا از ریل خارج شده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک مقام پلیس محلی به خبرگزاری رویترز گفته است که پس از خروج قطار از ریل، مسافرانی را که در واگن‌های قطار گیر کرده بودند، به‌سرعت از آنجا خارج کرده‌اند. بعضی مسافران این قطار تصاویری از واگن‌های آسیب‌دیده و مسافران تخلیه‌شده در کنار خط آهن را در رسانه‌های مجازی منتشر کرده‌اند.  

آماندا فریکل، هماهنگ‌کننده مدیریت بحران و خدمات اضطراری در شهرستان هیل ایالت مونتانا، از مصدوم شدن دست‌کم ۵۰ نفر در این حادثه و انتقال آن‌ها به بیمارستان‌های منطقه خبر داده است. 

علت خروج این قطار از ریل هنوز اعلام نشده است، اما هیئت ملی ایمنی ترابری آمریکا شنبه‌شب در حساب توییتر خود از آغاز تحقیقات برای بررسی علت این حادثه خبر داد. 

خروج قطارهای شرکت راه‌آهن امترک از ریل کم‌سابقه است، اما در سال‌های اخیر مسافران قطارهای امترک با چندین حادثه مرگبار روبه‌رو شده‌اند. از جمله این حوادث می‌توان به برخورد یک قطار امترک با یک قطار باری در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد؛ حرکت آن قطار در مسیر نادرست در ایالت کارولینای جنوبی و برخورد آن با یک قطار باری درحال توقف، سه کشته برجای گذاشت.  

در سال ۲۰۱۵ نیز یک قطار امترک درحالی‌که در پیچی در نزدیکی فیلادلفیا با سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت (حدود دوبرابر سرعت مجاز) حرکت می‌کرد، از ریل خارج شد. این حادثه هشت کشته و بیش از ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت. 

بیشتر از جهان