انفجار خودرو انتحاری در پایتخت سومالی حداقل هفت کشته برجای گذاشت

گروه الشباب می‌گوید که هدفش کشتن تعدادی از مقام‌های ارشد دولتی بوده است

گروه الشباب وابسته به القاعده مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت-STRINGER / AFP

به گفته پلیس موگادیشو، پایتخت سومالی، دست کم هفت نفر، از جمله سربازان و غیرنظامیان، روز شنبه ۲۵ سپتامبر، ۳ مهرماه، در اثر یک انفجار انتحاری کشته شدند.

عبدی حسن محمد، افسر پلیس به خبرگزاری‌ها گفت: «آنچه ما تا کنون می‌دانیم این است که در انفجار امروز خودرو انتحاری در موگادیشو حداقل هفت نفر، از جمله چند سرباز کشته و بیش از ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.»

وی گفت که نیروهای امدادی و نیروهای امنیتی بلافاصله به محل انفجار رفته‌اند و مصدومان را به بیمارستان رساندند. در اثر این انفجار چندین خودرو خسارت دیدند و موج انفجار سبب تخریب بخشی از خانه‌های مجاور محل رویداد شد.

یک شاهد عینی در مورد انفجار و رویدادهای پس از آن گفت: «انفجار بسیار بزرگ بود. پس از وقوع انفجار، صدای تیراندازی وجود داشت. دقایقی بعد، ما خود را به محل رساندیم و وضعیت وحشتناک بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی پلیس سومالی نیز تأیید کرد که این حمله ناشی از بمب‌گذاری انتحاری در خودرو بوده است.

گروه الشباب وابسته به القاعده مسئولیت انفجار را بلافاصله پس از این حمله بر عهده گرفت و اعلام کرد که کاروانی را که حامل مقامات ارشد دولتی بود و به سمت کاخ ریاست‌جمهوری حرکت می کرد، هدف قرار داده است.

الشباب، مسئول چندین بمبگذاری انتحاری در سال‌های گذشته بوده است. در اکتبر ۲۰۱۷ این گروه با استفاده از یک کامیون بمبگذاری شده بزرگ‌ترین حمله تروریستی در تاریخ سومالی را انجام داد که منجر به کشته شدن حدود ۶۰۰ نفر شد.

بیشتر از جهان