علم‌الهدی: رابطه با همسایه‌ای که از دشمنان ولایت است، مضر است

به گفته علم الهدی روح الله خمینی بدون توجه به کمبود تجهیزات نظامی، سربازان را راهی میدان کرد

علم الهدی در سخنان متعددی هر گونه انتقاد و مخالفت با علی خامنه‌ای را ضدیت با دین عنوان کرده بود- عکس از فارس

نماینده علی خامنه‌ای در سخنان خود در نماز جمعه، با بیان اینکه ممکن است با کسی همسایه باشید که با «بینش ضد ولایت به دشمنان ولایت وابسته است»، گفت اگر همسایه‌ای در خط شما نیست، تفکرات شما را قبول ندارد و از دشمنان ولایت است، باید رابطه‌ای مسالمت‌آمیز با او داشته باشید و بیش از این با وی رابطه نداشته باشید که برای شما و خانواده مضر است.

به گزارش فارس، احمد علم‌الهدی گفت: «ارتباطات ما باید دارای یک محور باشد. جریان همسایگی یک جریان الزامی است، شما چه بخواهید چه نخواهید با افرادی همسایه هستید که رابطه عرفان و آشنایی نسبت به افراد در مقام ولایت و دشمنی با دوستان یا دشمنان ولایت باشد؛ اگر همسایه این خصوصیت را ندارد و با بینش ضد ولایت به دشمنان ولایت وابسته است این نمی‌تواند یک رابطه مستقیم باشد.»

او که پدر همسر ابراهیم رئیسی است، پیش‌تر نیز در سخنان متعددی هر گونه انتقاد و مخالفت با علی خامنه‌ای را ضدیت با دین عنوان کرده بود.

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی در  ۲۸ تیرماه، با تاکید بر اینکه اگر اداره امور دست کسی غیر از مجتهد جامع‌الشرایط باشد، تبعیض و ظلم روی می‌دهد گفت هر زمان جریان مدیریت نظام در زیر پوشش رهبری قرار گرفت و اوامر و پیشنهاد او در جامعه اجرا شد مشکلات مردم حل شد ولی هر زمان مردم با اراده خود جریانی به وجود آوردند که سیاست مقابل رهبری را در پیش گرفت، تنگی معیشت، سقوط اقتصاد و وضعیت نابسامان ایجاد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عضو مجلس خبرگان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به جنگ بین ایران و عراق، به نقل از علی خامنه‌ای گفت در ستاد فرماندهی جنگی که در تهران تشکیل شده بود، دو اتاق وجود داشت که در یکی شخص معظم له، مرحوم آقای هاشمی و سرلشکر رضایی بودند و در اتاق دیگر، فرماندهان میدانی محورها به بررسی راهبردی مناطق عملیاتی می‌پرداختند.

او افزود: «در مقطعی از جنگ، ارزیابی فرماندهان نشان می‌داد که امکانات و تجهیزات جبهه‌های خودی تنها برای عملیات کردن در ۱۸ روز آینده توان دارد و پس از آن عملاً قوای ما کارآیی جنگی نخواهند داشت. در پی این برآورد، هیئت فرماندهی عالی جنگ به محضر امام شرفیاب می‌شوند و ارزیابی فرماندهان ارشد محورها را به ایشان اطلاع می‌دهند اما بنیان‌گذار کبیر انقلاب در واکنشی تاریخی خطاب به این گزارش می‌فرمایند که به این حرف‌ها توجه نکنید؛ به اراده الهی اعتماد کنید و به میدان بروید.»

محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه پاسداران در زمان جنگ گفته بود: «حتی توان تأمین بند پوتین سربازان را نداریم.»

با این حال به نظر می‌رسد با توجه به نقل قول علی خامنه‌ای در مورد روح‌الله خمینی، مسئولیت تلفات سنگین آن مقطع را باید به حساب رهبر نخست جمهوری اسلامی گذاشت که بدون توجه به ضعف در تأمین تجهیزات، سربازان را راهی جبهه‌ها می‌کرد.