گلودرد شدید: «این بدترین نوع سرماخوردگی است»

«شاهد افزایش موارد گلودرد و سرفه، سرماخوردگی و عفونت‌های ویروسی هستیم»

موارد ابتلا به آنفلوآنزا در جهان برای این موقع از سال «کمتر» از پیش‌بینی‌ها است - Pexels

از آنجا که محدودیت‌های ویروس کرونا ارتباطات اجتماعی را به میزان قابل توجهی کاهش داد، سرماخوردگی معمولی و آنفلوآنزا به مدت بیش از یک سال تقریبا وجود نداشت.

اما حالا که این مقررات برداشته شده‌ و مردم معاشرت‌‌‌ را به طور گسترده‌ای از سر گرفته‌اند، سرماخوردگی و سرفه زیاد شده است.

در نتیجه، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از مبتلا شدن به «بدترین سرماخوردگی که تا حالا گرفته‌اند» شاکی‌اند وعوارض آن را که هفته‌ها طول می‌کشد، برشمرده‌اند.

برای ربه‌کا لاندن، ۲۴ ساله، اهل بورنموت (بریتانیا)، سرماخوردگی به معنی «آبریزش بینی، عطسه و قدری گلودرد و کوفتگی» بود. 

او به بی‌بی‌سی گفت: «شبیه هیچ چیز دیگری نیست.» و شرح داد که در طول این بیماری به سختی می‌توانسته‌ است بخوابد و چند آزمایش سریع کرونا هم نشان داده‌اند که او به کووید-۱۹ مبتلا نبوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیگران نیز درباره اینکه سرماخوردگی جدید آن‌ها را از پا انداخته و برای برخی از آن‌ها بیش از یک ماه طول کشیده است، صحبت کرده‌اند.

دکتر فیلیپ کِی، پزشک عمومی در لندن، به بی‌بی‌سی گفت: «شاهد افزایش موارد گلودرد و سرفه، سرماخوردگی و عفونت‌های ویروسی هستیم.»

«ما جوری دور هم جمع می‌شویم که در ۱۸ ماه گذشته چنین نکرده بودیم.»

«در طول نخستین قرنطینه، کاهش ابتلا به بیماری‌های عفونی (غیرکووید) را شاهد بودیم که به اعتقاد ما عمدتا نتیجه محدودیت دیدارها بوده است.»

خبر خوش اینکه سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود درباره موارد آنفلوآنزا اعلام کرده است که به‌رغم نگرانی در مورد بروز شیوع گسترده میان مردم، موارد ابتلا در جهان برای این موقع از سال «کمتر» از پیش‌بینی‌ها است. 

اما پروفسور آنتونی هارندِن، معاون دبیرکل کمیته مشترک واکسیناسیون و مصونیت (بریتانیا)، هشدار داده است که با نزدیک شدن فصل زمستان، اوضاع می‌تواند بدتر شود. او گفت که در این زمستان، کاهش سطح مصونیت مقابل آنفلوآنزا می‌تواند «مشکل بالقوه بزرگ‌تری از کووید» باشد.

او افزود: «ما در چند سال گذشته به‌ویژه در طول قرنطینه (کووید) موارد بسیار بسیار محدودی از ابتلا به آنفلوآنزا داشتیم و می‌دانیم که با افت موارد ابتلا به آنفولانزا، سطح مصونیت مردم هم کاهش می‌یابد و بازگشت گزنده آن را سبب می‌شود.»

© The Independent