افت شدید محبوبیت بایدن، پیشی گرفتن ترامپ در یک نظرسنجی دیگر

محبوبیت جو بایدن از ابتدای ریاست‌جمهوری‌اش به پایین‌ترین میزان خود رسیده است

محبوبیت بایدن نزد جمهوری‌خواهان به نصف میزان قبلی رسیده  است  - REUTERS/Elizabeth Frantz

نظرسنجی‌ [جدید] موسسه گالوپ حاکی از آن است که محبوبیت جو بایدن از ابتدای ریاست‌جمهوری‌اش به پایین‌ترین میزان خود رسیده است و اولین بار اکثریت [مردم آمریکا] از عملکرد او ناراضی هستند. همزمان، نظرسنجی دیگری نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، از او محبوب‌تر است.

گالوپ این نظرسنجی را بین ۱ تا ۱۷ سپتامبر پس از خروج بیش از ۱۲۰ هزار تن از افغانستان از سوی دولت ایالات متحده انجام داد. در مقایسه با ماه اوت که عملکرد رئیس جمهور مورد تایید  ۴۹ درصد پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی بود، و ۴۸ درصد نسبت به آن اعلام نارضایتی کرده بودند، محبوبیت او ۶ درصد کاهش یافته است.

بیشترین افت در محبوبیت آقای بایدن نزد رای‌دهندگان مستقل رخ داده است. در ماه ژانویه، ۶۱ درصد از آنهایی که خود را مستقل معرفی کرده بودند، عملکرد رئیس جمهور را تایید کردند، در حالی که اکنون ۳۷ درسته از این گروه عملکرد او را تایید می‌کنند.

محبوبیت بایدن نزد جمهوری‌خواهان به نصف میزان قبلی رسیده و از ۱۲ درصد به ۶ درصد کاهش یافته است. در همین دوره زمانی، رضایت از او نزد دموکرات‌ها با اندکی کاهش از ۹۸ درصد به ۹۰ درصد رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنها رئیس جمهوری که از زمان جنگ جهانی دوم به این سو، در دوره ریاست جمهوری خود محبوبیت پایین‌تری نسبت به بایدن داشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق است.

ارقام پایین میزان محبوبیت در حالی مطرح می‌شود که رئیس جمهور در جبهه‌های مختلف با انتقاد روبه‌رو بوده است. افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، وضع اقتصادی که روند بهبود آن به کندی گراییده است و نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از خروج ایالات متحده از افغانستان که منجر به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی در انفجار فرودگاه در کابل شد، [از زمینه‌های انتقاد است.]

در مقابل، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، ۴۹ درصد، اندکی محبوبیت بیشتر دارد. این تقریباً همان میزان محبوبیتی است که آقای بایدن در زمان تصدی سمت معاونت رئیس جمهوری در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما داشت. گرچه، همین تعداد از عملکرد [هریس] رضایت ندارند که ۱۰ درصد بیشتر از نارضایتی از آقای بایدن در سال ۲۰۰۹ است.

در مقابل، نیویورک پست گزارش داد که آمار و ارقام آقای ترامپ در نظرسنجی دیگری در حال افزایش است. نظرسنجی مشترک «هاروارد کپس و هریس پل» که اوایل این هفته در روزنامه هیل منتشر شد نشان داد که آقای ترامپ و بایدن از لحاظ آماری شانه‌به‌شانه هم هستند. این نظرسنجی نشان داد که ۴۹ درصد رای‌دهندگان نسبت نظر منفی نسبت به آقای بایدن دارند، در حالی که ۴۷ درصد نظر منفی نسبت آقای ترامپ ابراز می‌کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان