پیش‌بینی قهرمانی «قهرمان» اصغر فرهادی در پنج جایزه اسکار

امیر جدیدی شانس دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را دارد

پیش‌بینی می‌شود فیلم فرهادی در پنج بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم بین‌المللی نامزد جایزه اسکار شود‌ـ عکس از سلام‌نیوز

فیلم سینمایی «قهرمان»، ساخته اصغر فرهادی، به‌ احتمال زیاد در پنج بخش برای دریافت جایزه اسکار نامزد خواهد شد.

اسکات فینبرگ، منتقد و نویسنده هالیوود ریپورتر، پس از بررسی‌ نامزدهای احتمالی جوایز اسکار ۲۰۲۲، پیش‌بینی کرده است که فیلم «قهرمان»، به کارگردانی اصغر فرهادی، در پنج بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم بین‌المللی نامزد جایزه اسکار شود.

اسکات فینبرگ در این گزارش تاکید کرده که نامزدهای احتمالی را با ترجیح شخصی خود انتخاب نکرده است بلکه بر اساس پیش‌بینی‌های حرفه‌ای و پس از مشورت با رای‌دهندگان و برنامه‌ریزان جوایز، معرفی کرده است. به گفته او، در این رتبه‌بندی تجزیه و تحلیل‌ کارزارهای بازاریابی فیلم، نتایج و دوره‌های پیشین جوایز اسکار نیز در نظر گرفته شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر این اساس، او احتمال داده است که فیلم سینمایی قهرمان پس از دو فیلم «ریچارد پادشاه» و «بلفاست»، سومین نامزد بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۲ باشد. برای فیلم قهرمان، رتبه دوم بهترین فیلمنامه و رتبه اول بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین کارگردانی نیز پیش‌بینی شده است. همچنین امیر جدیدی، بازیگر نقش اول مرد این فیلم سینمایی، در کنار هنرمندانی همچون فیلیپو اسکاتی، آنتونی راموس، تیم رات و وینستون دوک، برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شانس دارد.

فیلم سینمایی قهرمان را شرکت پخش آمازون از ۷ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۷ دی ۱۴۰۰) در سینماهای آمریکا اکران خواهد کرد.

داستان این فیلم درباره هنرمندی است که به‌دلیل بدهی به زندان افتاده است. او در زمان مرخصی از زندان، یک کیف پر از سکه پیدا می‌کند اما با وجود تنگنای مالی، آن را به صاحبش بازمی‌گرداند و «قهرمان» لقب می‌گیرد.

فرهادی در مصاحبه اخیرش با هالیوود ریپورتر، با انتقاد از وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران، گفت: «موقعیت بسیار ناراحت‌کننده‌ای است و مردم بسیار خشمگین‌اند. آن‌ها هیچ امیدی ندارند که در آینده چیزی تغییر کند. هر روز اخبار بد می‌شنویم و این‌طور به نظر می‌رسد که سیستم برای تغییر و بهتر کردن زندگی مردم هیچ تصمیمی ندارد.»

پیش از این، دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» به کارگردانی فرهادی هم برای جایزه اسکار نامزد شده بودند. مراسم نودوچهارمین دوره جوایز اسکار در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۰ در سالن تئاتر دالبی هالیوود لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

بیشتر از فیلم