احتمال دست داشتن ایران در حمله سایبری به شرکت اسرائیلی

به نظر می‌رسد که هکر مذکور کنترل کاملی بر رایانه یکی از کارکنان شرکت مذکور داشته است

Kacper Pempel/Reuters

کارشناسان می‌گویند حمله سایبری به شرکت خدمات تلفنی «وُویسنتر» با استفاده از یک باج‌افزار در اوایل این هفته، ممکن است با انگیزه‌هایی بیش از پول، از جمله احتمال دخالت جمهوری اسلامی ایران، انجام شده باشد.

به گزارش روزنامه هاآرتص، وُویسنتر روز شنبه از شناسایی یک حمله سایبری یک گروه هکری خارجی به سامانه کامپیوتری خود خبر داد، اما شواهدی از سرقت اطلاعات این شرکت هنوز یافت نشده است.

بر اساس این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شد، اما بعدتر مشخص شد که اعلام آن شرکت نادرست بوده است، زیرا هکر مرتبط با آن حمله، حدود ۱۵ ترابایت اطلاعات سِرورهای آن شرکت را در اینترنت به فروش گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هکرها همچنین نمونه‌هایی از اطلاعاتی را که از آن شرکت سرقت کرده‌اند و در اختیار دارند، از جمله مکالمات ضبط شده با مشتریان را که با زبان‌های مختلف انجام شده است، در برنامک پیام‌رسان تلگرام به اشتراک گذاشته‌اند.

به نظر می‌رسد که هکر مذکور کنترل کاملی بر رایانه یکی از کارکنان شرکت مذکور داشته است و با روشن کردن دوربین (وب‌کم) و عکس‌برداری از دفتر کار او در حالی که مشغول کار بوده است، تصاویر را به فضای آنلاین منتقل کرده است.

با آن که مبالغ مختلفی، از ۱۵ تا ۳۵ بیت‌کوین (حدود ۶۳۶ هزار تا یک میلیون و نیم دلار آمریکا)، برای فروش این اطلاعات درخواست شده است، اما مدارک جمع‌آوری شده نشان می‌دهند که آن حمله بخشی از کارزار ایران است.