هجوم شایعات بعد از محرومیت سنگین فرهاد مجیدی

باشگاه استقلال: حکم کمیته اخلاق به دلیل مصاحبه علیه آذری جهرمی است

اگر کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال دلیل این حکم سنگین را اعلام می‌کرد، دست‌کم از گمانه‌زنی و شایعه جلوگیری کرده بود.- عکس: باشگاه استقلال

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال، از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال، شرکت در مسابقات، و ورود به ورزشگاه منع شده است. خبر عجیب و غیرمنتظره است، اما پچ‌پچ‌ و اخبار غیررسمی درباره او از یک هفته‌ پیش شروع شده بود تا خبر محرومیت مجیدی را شائبه‌برانگیز کند.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران فرهاد مجیدی را به پرداخت پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد. همچنین، مجیدی از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است و فعالیت او صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکان‌پذیر خواهد بود. در رای کمیته اخلاق اما هیچ توضیح بیشتری پیدا نمی‌کنید. دلیل این محرومیت سنگین چیست؟

اعلام بدون توضیح کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، شائبه‌برانگیز است و به شایعات دامن می‌زند. گمانه‌زنی‌ها البته آغاز شده‌اند؛ از یادآوری مصاحبه تند فرهاد مجیدی علیه آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات، تا طرح ادعاهایی که رسانه‌ها سربسته نوشته‌اند و در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مطرح شده است. اتهامات به وقایعی در اردوی اخیر استقلال در امارات نسبت داده می‌شوند یا به انتقال مهدی قائدی به الاهلی، اما هیچ‌‌یک را نمی‌توان بیش از شایعه دانست و به آن استناد کرد.

سایت رسمی باشگاه استقلال بعد از اعلام حکم کمیته اخلاق درباره فرهاد مجیدی، شایعات در خصوص دلیل آن رای را رد کرد: «دلیل رای صادره در خصوص آقای مجیدی، عدم پرداخت جریمه صادر شده به دلیل اظهارات ایشان در خصوص آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات است.»

در متن احکام جدید کمیته اخلاق، برای مربیان و بازیکنان دیگری که به تازگی از سوی کمیته اخلاق جریمه شده‌اند، محرومیت مشابه فرهاد مجیدی نوشته شده است، و این نشان می‌دهد که محرومیت مجیدی با پرداخت جریمه نقدی برطرف می‌شود و کمیته اخلاق برای آن که مربیان و بازیکنانِ محکوم به جزای نقدی، مبلغ جریمه را زودتر پرداخت کنند، آن‌ها را تا پرداخت جریمه حتی از ورود به ورزشگاه منع می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگر کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال دلیل این حکم سنگین را اعلام می‌کرد، دست‌کم از گمانه‌زنی و شایعه جلوگیری کرده بود. این از حقوق اولیه کسی است که حکمی علیه او در فوتبال صادر می‌شود، تا بیشتر از آنچه هست، در رسانه‌ها مورد اتهام نباشد.

با این حکم، فرهاد مجیدی از حضور در تمرین‌های تیم استقلال هم منع شده است و این یعنی استقلال تا زمانی نامشخص سرمربی نخواهد داشت. باشگاه استقلال روزهای آشفته‌ای را سپری می‌کند.

احمد مددی، مدیرعامل استقلال، در هفته اخیر از سمت خود استعفا داد، اما سپس به باشگاه برگشت و گفته می‌شود از اعلام استعفا پشیمان شده است. استعفای او در پی اعتراض شدید هواداران استقلال اعلام شد. هواداران در حمایت از فرهاد مجیدی، منتقد مدیریت احمد مددی بودند.

وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک باشگاه استقلال، هنوز درباره ترکیب هیات مدیره جدید باشگاه استقلال خبری اعلام نکرده است. اما مصطفی آجرلو خود را به عنوان گزینه مدیرعاملی باشگاه استقلال مطرح کرده است و هر روز این خبر شنیده می‌شود که فردا آجرلو مدیرعامل استقلال خواهد شد.

در چنین وضعیتی برای استقلال، فقط همین اتفاق کم بود که سرمربی آن نیز محروم شود. استقلال روزهای نقل و انتقالات را پشت سر می‌گذارد و هنوز نتوانسته است تیمش را با نیروی انسانی مدنظر باشگاه یا کادرفنی برای لیگ برتر آماده کند.

خبر محرومیت فرهاد مجیدی و حتی منع ورود او به ورزشگاه، با انبوهی از شایعه و اخبار غیرمستند منتشر می‌شود و این نقد به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال وارد است که چنین فضای متشنجی را پدید آورده است. طرح شایعات زننده درباره یک مربی بدون مستندات، مایه تعجب است.

در روزهای اخیر احمد مددی قصد داشت فرهاد مجیدی را از استقلال برکنار کند. هنوز نه ادامه مدیرعاملی مددی در استقلال قابل پیش‌بینی است و نه ادامه کار مجیدی در استقلال یا حضور مدیرعامل یا سرمربی جدید. اداره یک باشگاه با این میزان از آشفتگی، فقط از وزارت ورزش و جوانان برمی‌آید.

در پی آشفتگی‌های مالی باشگاه استقلال پس از ابراز علاقه وزیر سابق ارتباطات به پرسپولیس، فرهاد مجیدی در مصاحبه‌ای، درباره آذری جهرمی اعلام کرده بود که رفتار این وزارت‌خانه با استقلال و پرسپولیس تبعیض‌آمیز است.

استقلال و پرسپولیس از طریق نهادهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات کسب درآمد می‌کنند و اغلب حامیان مالی مشترک دارند.

بیشتر از ورزش