صعود بی‌دردسر سیتی و لیورپول به مرحله چهارم جام اتحادیه انگلستان

منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی، به‌راحتی و با نتیجه شش بر یک مقابل تیم وایکام واندررز به پیروزی رسید

گواردیولا از عملکرد بازیکنان جوان تیم خود بسیار راضی بود - Paul ELLIS / AFP

رقابت‌های جام اتحادیه انگلستان در دور سوم پیگیری شد و تیم‌های صاحب‌نام توانستند به‌راحتی از سد حریفان خود بگذرند وبه دور چهارم رقابت‌ها راه یابند.

منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات، مقابل تیم وایکام واندررز از لیگ چمپیون‌شیپ انگلستان قرار گرفت و موفق شد به‌راحتی و با نتیجه شش بر یک به پیروزی برسد و راهی دور چهارم رقابت‌ها شود. این در حالی است که سیتیزن‌ها از شروع رقابت‌های این فصل لیگ جزیره، آن اقتدار فصل گذشته را نداشته‌اند و تیم پپ گواردیولا فقدان یک مهاجم طراز اول را در نوک حمله خود را به شدت احساس می‌کند.

ناکامی در جذب هری کین در بازار نقل و انتقالات و رفتن آگوئرو از این تیم، عملا آن‌ها را در مسابقات این فصل به مشکل دچار کرده است؛ اما گواردیولا در این مسابقه برای اولین بار از شش تن از بازیکنان جوان خود که محصول آکادمی باشگاه‌اند، در ترکیب اصلی استفاده کرد و نتیجه بسیار خوبی هم گرفت.

کول پالمر یکی از آن بازیکنان جوان بود که موفق شد برای تیم بزرگسالان سیتی گلزنی کند. فیل فودن هم که پس از دو ماه مصدومیت به ترکیب اصلی سیتی بازگشته است، در این مسابقه نه‌چندان سخت موفق شد با زدن یک گل و ثبت دو پاس گل، عنوان بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص دهد؛ اما شاید بهترین خبر برای سیتی بازگشت دی بروینه، هافبک طراح و بازی‌ساز بلژیکی این تیم باشد که او نیز پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت، شرایط حضور در زمین را پیدا کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گواردیولا نیز از عملکرد بازیکنان جوان تیم خود بسیار راضی بود و پس از پایان مسابقه گفت: «باید از آکادمی باشگاه تشکر و قدردانی کنم. آن‌ها کاری باورنکردنی انجام دادند. ما دیگر می‌دانیم فقط یک یا دو بازیکن بااستعداد نداریم و می‌توانیم در طول مسابقات فصل از آن‌ها استفاده کنیم.

در دیگر مسابقه مهم مرحله سوم رقابت‌های جام اتحادیه انگلستان، تیم فوتبال لیورپول در خارج از خانه به مصاف تیم لیگ برتری نوریچ رفت و در انتها موفق شد با نتیجه سه بر هیچ پیروز شود. یورگن کلوپ نیز در این مسابقه ترجیح داد به بازیکنان اصلی و کلیدی خود استراحت دهد و با ترکیبی متفاوت به این مسابقه پا گذاشت؛ به این ترتیب که مینامینو، مهاجم ژاپنی تیم فوتبال لیورپول که در مسابقات لیگ کمتر شانس حضور در زمین را پیدا کرده بود، در این مسابقه از ابتدا در زمین بود و نمایش خوبی از خود نشان داد و موفق شد دو گل از سه گل لیورپول را به ثمر برساند. او در نیم فصل سال گذشته به ساوت‌همپتون رفت و توانست بازی‌های درخشانی را به نمایش بگذارد و همین موضوع به او کمک کرد تا کمی بیشتری بازی کند و خود را با شرایط موجود در لیگ جزیره وفق دهد.

یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی تیم فوتبال لیورپول، نیز معتقد است که این مهاجم ۲۶ ساله ژاپنی در ادامه فصل می‌تواند برای لیورپول بازی‌های بیشتری انجام دهد. او گفته است: «دلیل پیوستن او به لیورپول فقط سرعت بالای این بازیکن نبود. او بازیکن بسیار باهوشی است و می‌داند چطور خود را در شرایط گلزنی قرار دهد. دلیل آمدن او به لیورپول همین است و ما می‌دانیم او چه ظرفیت بالایی دارد.»

از دیگر مسابقات مهم در دور سوم این رقابت‌ها، منچستریونایتد در یک مسابقه تکراری اما این بار در اولدترافورد، میزبان وستهام خواهد بود. یونایتد در هفته پنجم رقابت‌ها موفق شد وستهام را در یک بازی دراماتیک دو بر یک شکست دهد و حالا این مسابقه می‌تواند برای وستهامی‌ها جنبه انتقامی داشته باشد.

بیشتر از فوتبال