تاکید مجدد عربستان بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای

نماینده عربستان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر گفته بود باج‌خواهی اتمی ایران باید متوقف شود

ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی- SPA / AFP

شورای وزیران عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور از تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حمایت می کند.

ملک سلمان، پادشاه عربستان به صورت مجازی ریاست این نشست را بر عهده داشت.

به گزارش عرب‌نیوز، در این جلسه که روز سه‌شنبه برگزار شد، شورای وزیران عربستان سعودی، بار دیگر بر مواضع این کشور در قبال برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد.

شاهزاده عبدالله خالد بن سلطان، نماینده عربستان سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دیدار با مدیر کل این آژانس، از ایران خواست تا به طور کامل به تعهدات خود در توافق اتمی سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام عمل کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «باج‌خواهی هسته‌ای ایران باید متوقف شود.»

عربستان سعودی و دیگر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، بارها نگرانی خود از فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را ابراز و این کشور را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرده‌اند.

رهبران جمهوری اسلامی این اتهامات را رد کرده‌اند.

مذاکرات وین که برای بررسی شرایط احیای برجام انجام می‌گرفت، از هنگام آغاز ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی به حال تعلیق درآمده است و به رغم تاکید کشورهای اروپایی و آمریکا بر ضرورت از سرگیری هر چه زودتر این مذاکرات، هنوز زمانی برای دور جدید گفتگو‌ها که در آن جمهوری اسلامی و آمریکا به طور غیرمستقیم با هم مذاکره می‌کنند، اعلام نشده است.